13 بهترین نرم افزار انیمیشن رایگان برای ساخت فیلم های بازاریابی در سال 2022

بر کسی پوشیده نیست که ویدیو یک ابزار بازاریابی قدرتمند است. طبق تحقیقات ، بازاریابان ویدئویی سالانه 66 درصد از مشتریان واجد شرایط بیشتری برخوردار می شوند. اما انتشار محتوای ویدیویی همیشه آسان نیست.

بزرگترین چالشی که با آن روبرو خواهید شد، ارائه ایده های ویدیویی خلاقانه است. اگر تعامل هدف اصلی شماست، سعی کنید تجارت خود را از طریق یک ویدیوی متحرک تبلیغ کنید.

برخلاف تصور رایج، برای ساخت کلیپ های متحرک نیازی به نرم افزارهای گران قیمت ندارید. در واقع می توانید این فیلم ها را به صورت رایگان بسازید. برخی از بهترین نرم افزارهای انیمیشن رایگان را برای مبتدیان، متخصصان و همه افراد بررسی کنید.

13 نرم افزار برتر انیمیشن رایگان برای مبتدیان و حرفه ای ها

1. انیماتور

پلتفرم ها: مبتنی بر مرورگر وب

Animaker یک نرم افزار انیمیشن رایگان برای مبتدیان، با قابلیت کشیدن و رها کردن آسان و رابط بصری برای مطابقت است. شش نوع اصلی ویدیو وجود دارد که می توانید با Animaker بسازید:

  1. 2 بعدی
  2. اینفوگرافیک
  3. کارهای دستی
  4. تخته وایت برد
  5. 2.5 بعدی
  6. تایپوگرافی

با پشتیبانی کامل HD، طرح‌بندی‌های ویدیویی افقی و عمودی، و گرافیک‌های از پیش ساخته شده، می‌توانید در کمترین زمان ویدیوهای سرگرم‌کننده و متحرک بسازید.

ویژگی‌های صوتی شامل تبدیل متن به گفتار، امکان افزودن موسیقی پس‌زمینه و جلوه‌های صوتی، و صداگذاری است. شما می توانید از کتابخانه صداهای Animaker انتخاب کنید یا آهنگ های خود را آپلود کنید.

اگر می‌خواهید برای نسخه حرفه‌ای پول بپردازید، می‌توانید ویژگی‌های پیشرفته‌ای نیز دریافت کنید: دوربین درون‌برنامه، چند حرکت، منحنی‌ها، جلوه‌های انتقال، و جلوه‌های ورود/خروج. این مانند همه آن انیمیشن های پاورپوینت است، به جز جالب و نه چندان جذاب.

2. blender

پلتفرم ها: ویندوز، مک، لینوکس

 

اگر به دنبال بهترین نرم افزار انیمیشن ویدیویی برای ویرایشگران و سازندگان حرفه ای هستید، از Blender استفاده کنید. ابزار رایگان انیمیشن سه بعدی منبع باز از “مدل سازی، تقلب، انیمیشن، شبیه سازی، رندرینگ، ترکیب بندی و ردیابی حرکت، ویرایش ویدئو ، و خط لوله انیمیشن دو بعدی” پشتیبانی می کند. این پلتفرم یک پروژه عمومی است و خلاقان از سراسر جهان در نگهداری مداوم آن مشارکت دارند.

بیایید در مورد ویژگی ها صحبت کنیم:

  • رندر: Cycles موتور رندر تولید مبتنی بر ردیابی پرتوی Blender است، FreeStyle یک موتور رندر غیرعکس واقعی (NPR) مبتنی بر لبه و خط است و بازخورد بلادرنگ روند ویرایش را سرعت می‌بخشد.
  • مدل‌سازی: ابزارهای مدل‌سازی بلندر شامل مجسمه‌سازی، رتوپولوژی، مدل‌سازی، منحنی‌ها و غیره است.
  • مجسمه سازی: ابزارهای مجسمه سازی دیجیتال برای هر مرحله از خط لوله تولید دیجیتال انعطاف پذیر هستند.
  • انیمیشن و تقلب: این ابزارها شامل ویرایشگر پوز انیمیشن شخصیت، انیمیشن غیر خطی (NLA) برای حرکات مستقل، سینماتیک جلو/عکوس IK برای ژست های سریع و هماهنگ سازی صدا هستند.
  • مداد روغنی: مستقیماً به صورت سه بعدی بکشید و هنرهای دو بعدی و سه بعدی را ترکیب کنید.
  • VFX: از ردیابی حرکت دوربین و اشیا گرفته تا پوشاندن و ترکیب بندی، اصلاحات زیادی وجود دارد که می توانید در مراحل پس از تولید انجام دهید.
  • شبیه سازی: شبیه سازی هایی برای مه، دود، باران، آتش، مایع و غیره ایجاد کنید.
  • خط لوله: از لیست طولانی گزینه های واردات/صادرات انتخاب کنید.
  • ویرایش ویدیو: یک ویرایشگر ویدیوی داخلی امکان انجام اقدامات اساسی مانند برش و اتصال ویدیو و کارهای پیچیده تر مانند ماسک کردن ویدیو یا درجه بندی رنگ را فراهم می کند.

بله، این خیلی است. Blender یک ابزار جامع است. و این همه رایگان است.

3. K-3D

پلتفرم ها: ویندوز، لینوکس

 

K-3D یک نرم افزار انیمیشن سه بعدی رایگان است که متخصص در مدل سازی چند ضلعی است، رویکردی به گرافیک دیجیتال که سطوح اشیاء را با استفاده از چند ضلعی ها نشان می دهد و تقریب می زند. این نرم‌افزار که برای هنرمندان طراحی شده است، پلاگین‌ها را با معماری خط لوله تجسم ترکیب می‌کند – با ظاهر و احساس ابزارهایی که شما آن را با آن ادغام می‌کنید، سازگار می‌شود.

با آموزش های ویکی آن شروع کنید، که به شما نشان می دهد چگونه بر ویژگی هایی مانند بافت، سایه ها و مدل سازی متقارن مسلط شوید.

یکی از بهترین ویژگی های آن؟ قابلیت لغو/دوباره آسان، بنابراین می توانید به سرعت یک اشتباه را برطرف کنید. اکثر برنامه ها فقط گزینه لغو یک عمل را ارائه می دهند.

با هر دو گردش کار رویه ای و پارامتری، می توانید تنظیمات را انجام دهید و بلافاصله تغییرات را مشاهده کنید. خط لوله تجسم مبتنی بر گره به این معنی است که ویرایشگرها می توانند اتصالات و ترکیباتی را برای عناصر مختلف در ویدیو ایجاد کنند. می توانید روی یک طرف یک مدل کار کنید و طرف دیگر را آینه کنید تا ببینید که چگونه به نظر می رسد جوش داده شده است.

K-3D یک ابزار پیشرفته برای خلاقان واقعی است.

4. OpenToonz

پلتفرم ها: ویندوز، مک و لینوکس

 

OpenToonz یکی از بهترین نرم افزارهای انیمیشن رایگان برای فیلم های دو بعدی است. نرم افزار منبع باز برای استفاده تجاری و غیر تجاری رایگان است، بنابراین می توانید از آن برای ایجاد ویدیوهای بازاریابی برای برند خود استفاده کنید.

همچنین دارای ویژگی هایی مانند:

  • ابزارهای طراحی دیجیتال: ابزارهای ترسیم برداری و بیت مپ
  • پالت های رنگی نمایه شده: رنگ و تغییر رنگ سریع
  • جلوه‌ها و ترکیب‌بندی: جلوه‌های ویژه متحرک و صحنه‌های ترکیبی – از بین تاری‌ها، نورپردازی، کلیدها، ماسک‌ها، بسته‌بندی‌ها و بیش از 100 افکت دیگر انتخاب کنید.
  • اسکریپت نویسی: اتوماسیون ها از طریق موتور برنامه نویسی سازگار با ECMA
  • ردیابی حرکت: انیمیشن خود را با فیلم ویدیویی ترکیب کنید
  • اسکن و پاکسازی: بردارهایی را از نقاشی های کاغذی ایجاد کنید
  • انیمیشن فریم به فریم: با پوست پیاز قابل تنظیم
  • حرکت توئینینگ: اشیاء را به هم پیوند دهید یا از مسیرهای حرکتی برای اجرای حرکات پیچیده استفاده کنید
  • انیمیشن شخصیت استخوان ها: با پشتیبانی از IK و تغییر شکل های مش
  • سیستم های ذرات: برای باران، گرد و غبار، و اثرات مشابه

 

با این ابزار می توانید انیمیشن های بسیار پیشرفته ای بسازید.

شاید بتوان یک مثال را در اینجا جاسازی کرد https://twitter.com/hashtag/opentoonz چند ایده: 

اگر در استفاده از نرم‌افزار انیمیشن رایگان با مشکل مواجه شدید، همیشه می‌توانید به انجمن کاربران یا انجمن توسعه‌دهندگان مراجعه کنید.

5. انیمیشن Pencil2D

پلتفرم ها: ویندوز، مک و لینوکس

Pencil2D یک نرم افزار انیمیشن ساده است که می توانید از آن برای ایجاد فیلم های دو بعدی دستی استفاده کنید. این نرم افزار منبع باز هم برای استفاده شخصی و هم برای استفاده تجاری رایگان است، بنابراین می توانید فقط برای سرگرمی از آن استفاده کنید یا برای تبلیغ محصولات خود ویدیو ایجاد کنید .

رابط کاربری ساده و آسان برای استفاده است. به علاوه، تعداد زیادی آموزش در وب سایت Pencil2D وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند.

ویژگی های دیگر:

  • واردات تصویر و صدا
  • بین گردش کار شطرنجی و برداری جابجا شوید تا بتوانید طرح، جوهر و رنگ آمیزی کنید
  • نرخ فریم را تنظیم کنید
  • افکت های اعوجاج و نور را اضافه کنید
  • پوست پیاز
  • سفارشی سازی نوار ابزار
  • حساسیت به فشار
  • فرمت های صادراتی متعدد

6. Plastic Animation Paper

پلتفرم ها: ویندوز، مک و لینوکس

 

اگرچه رابط کاربری آن قدیمی است، کاغذ انیمیشن پلاستیکی (PAP) برای دانلود و استفاده رایگان است.

با PAP، می‌توانید انیمیشن‌های دوبعدی دستی ایجاد کنید و در عین حال ویرایش‌های خود را در زمان واقعی مشاهده کنید. تجربه ویرایش ممکن است سخت باشد، اما یادگیری و آشنایی با آن برای مبتدیان آسان است. برای ویدیوهای متحرک اولیه کافی است.

ویژگی های برجسته شامل ابزارهای اصلی طراحی، زوم، چرخش، برش ها، لایه ها و موارد دیگر است.

به زودی، خالق PAP یک برنامه جدید و پیشرفته تر را با قیمت 79 دلار منتشر خواهد کرد که Animation Paper نام دارد.

بهترین گزینه برای انیماتورهای ماهر، Animation Paper به انیماتورها کمک می‌کند تا گرافیک‌های دوبعدی را از تصاویر دست‌کشیده، همراه با فهرست طولانی از ویژگی‌ها ایجاد کنند:

  • قاب های کوچک و بزرگ
  • زمان واقعی، چرخش صاف و زوم، همراه با گزینه های متعدد برای چرخاندن
  • پوست پیاز پیشرفته و قابل تنظیم
  • لایه ها و کمند
  • خطوط و تثبیت کننده با کیفیت بالا
  • رنگ آمیزی و رنگ آمیزی
  • مرجع فول فریم بلادرنگ در مانیتور دوم برای ویرایش سریع

هنگامی که ساختن ویدیوی متحرک خود را تمام کردید، گزینه‌های صادراتی شامل پشته‌های فریم mp4.، .mov، و png. یا svg است.

7. پاوتون

پلتفرم ها: مبتنی بر مرورگر وب

 

نرم افزار رایگان بعدی انیمیشن های ویدئویی Powtoon است که برای ارائه های ویدئویی پویا طراحی شده است. در حالی که گزینه‌های پولی با ویژگی‌های پیشرفته وجود دارد، Powtoon یک ابزار رایگان برای ویدیوهای تا سه دقیقه نیز دارد.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، نرم افزار رایگان Powtoon همچنین دارای موارد زیر است:

  • سبک های سفارشی
  • نسبت ابعاد و اندازه قابل تنظیم
  • صادرات YouTube، Facebook، Wistia، Vimeo، PowerPoint و PDF
  • اجرای کامل ویدیو، انیمیشن، GIF و فایل تصویری

این یک ابزار عالی برای مبتدیان است، با چندین الگوی حرفه ای برای انتخاب، از جمله توضیح دهنده متحرک و ویدیوهای سبک اینفوگرافیک، و همچنین الگوهایی که به طور خاص برای تبلیغ محصول ساخته شده اند . همچنین می توانید از ابتدا شروع کنید یا یک تم را از پاورپوینت وارد کنید.

8. استیکز

پلتفرم ها: ویندوز، مک و لینوکس

Stykz یکی از ساده ترین نرم افزارهای انیمیشن سازی برای استفاده است. با استفاده از آن، می‌توانید ویدیوهای متحرک با فیگور چوبی دو بعدی بسازید.

Stykz مبتنی بر فریم است، به این معنی که شما به طور همزمان روی یک فریم جداگانه کار می کنید. از پوست پیاز استفاده می کند تا بتوانید قاب قبلی و نحوه جریان این دو با هم را ببینید.

تمام ویرایش ها در “مرحله” انجام می شود – به عبارت دیگر، شما ویرایش های خود را انجام می دهید و تغییرات خود را در همان پنجره مشاهده می کنید. نیازی به جابجایی بین نماها نیست.

یک یا چند شیء چوبی را ویرایش کنید، اشکال را پر کنید و فیگورهای چوب خود را وارد کنید. در حین حرکت، همه چیز به طور خودکار ذخیره می شود، بنابراین لازم نیست نگران از دست دادن تمام کار سخت خود باشید.

9. Synfig Studio

پلتفرم ها: ویندوز، مک و لینوکس

 

 

انیمیشن ویدیویی رایگان بعدی به صورت آنلاین Synfig Studio است، یک پلت فرم منبع باز برای ایجاد ویدیوهای متحرک دو بعدی. با استفاده از آن، از گرافیک های برداری برای ایجاد انیمیشن های مبتنی بر تایم لاین استفاده می کنید.

مانند OpenToonz، یک سیستم استخوانی برای کنترل انیمیشن ارائه می دهد تا بتوانید حرکات طبیعی ایجاد کنید. با استفاده از تصاویر بیت مپ، انیمیشن برش را ایجاد کنید، و از لایه اضافی Skeleton Distortion برای تغییر شکل‌های پیچیده برای تصویربرداری آثار هنری استفاده کنید.

ویژگی‌های پیشرفته شامل پیوند دادن پارامترها برای لایه‌ها است که به شما امکان می‌دهد عروسک‌های شخصیت و دیگر ساختارهای پویا پیشرفته بسازید. مطمئناً برای مبتدیان ساخته نشده است، بنابراین قبل از ارتقا به مجموعه ویژگی های پیشرفته Synfig، برای شروع به یک گزینه ساده تر مراجعه کنید. آموزش های ویدیویی زیادی وجود دارد تا به شما کمک کند به برنامه عادت کنید.

 

10. Toontastic 3D

پلتفرم ها: اندروید، iOS

 

نرم افزار پویانمایی رایگان گوگل برای اندروید، Toontastic 3D ، برای کودکان طراحی شده است، اما برندها همچنین می توانند از آن برای ساخت فیلم های سه بعدی متحرک استفاده کنند. ایده‌آل برای داستان‌گویی ، با Toontastic با ایجاد شخصیت‌های خود، از ابتدا یا بر اساس یک عکس آپلود شده، شروع به کار می‌کنید. سپس وقت آن است که شخصیت های خود را در یک داستان قرار دهید.

Toontastic داستان نویسان نوپا را تشویق می کند تا در روایت های خود خلاقیت به خرج دهند و برندها نیز می توانند همین کار را انجام دهند. خط داستانی خود را برنامه ریزی کنید، متحرک سازید، روایت و موسیقی اضافه کنید و سپس آن را صادر کنید تا آن را با جهان به اشتراک بگذارید.

خط داستانی شما بر اساس الگوهای Toontastic است که هر کدام تعداد صحنه های متفاوتی دارند. Toontastic همچنین دارای صحنه های از پیش ساخته شده برای انتخاب است، بنابراین تنها “نقاشی” که باید انجام دهید زمانی است که به شخصیت ها می رسد.

اگر چندین مرحله به نظر می‌رسد، گوگل می‌گوید که می‌توانید یک ویدیوی یک دقیقه‌ای با حداکثر شش صحنه را فقط در یک دقیقه بسازید – اگرچه این شامل زمان لازم برای ساختن شخصیت‌های شما از قبل نمی‌شود. همچنین به‌صورت آفلاین کار می‌کند، بنابراین می‌توانید در رفت‌وآمدهای روزانه یا زمانی که Wi-Fi قطع است، ویدیو ایجاد کنید.

اگر به دنبال کنترل بیشتر و انعطاف پذیری خلاقانه هستید، Toontastic بهترین گزینه نیست. این بهترین گزینه برای کسانی است که با ویدیوهای متحرک بسیار تازه کار هستند. به زودی به یکی از افراد دیگر در این لیست فارغ خواهید شد!

11. TubiTube

پلتفرم ها: ویندوز، مک و لینوکس

 

TubiTube یکی از بهترین ابزارهای انیمیشن ویدیویی برای مبتدیان است. ایده آل برای سرگرمی ها، آماتورها و حتی کودکان، این نرم افزار ساده، انیمیشن را برای همه قابل دسترس می کند. یک رابط کاربری ساده و تمیز به این معنی است که قبل از اینکه بتوانید خلاقیت خود را زنده کنید، نیازی به صرف زمان زیادی برای یادگیری نخواهید داشت.

با TubiTube، طیف فوق‌العاده‌ای از راه‌حل‌های اولیه انیمیشن دو بعدی، از جمله ابزارهای نقاشی و طراحی، وارد کردن وکتور/تصویر، مقیاس‌بندی دستی، چرخش و کدورت را دریافت می‌کنید.

TubiTube که تحت مجوز “GPL” در دسترس است، برای انیماتورهای مقرون به صرفه ایده آل است و همچنین انعطاف پذیر است. می توانید قطعات را با فرمت های SWF، MPEG و AVI رندر کنید. حتی یک جامعه شبکه اجتماعی وجود دارد که در آن می توانید با سایر انیماتورها برای دریافت نکات سریع ارتباط برقرار کنید.

12. سینما 4 بعدی

پلتفرم ها: ویندوز و مک

 

مناسب برای مبتدیان و انیماتورهای پیشرفته تر، Cinema 4D یک نرم افزار همه کاره است که به کاربران این امکان را می دهد تا کارهایی بیش از انیمیشن انجام دهند. می‌توانید از Cinema 4D برای مدل‌سازی، کاربرد بافت، جلوه‌های بصری و نورپردازی، همه در یک رابط کاربری بصری استفاده کنید.

طرح بندی قابل تنظیم Cinema 4D برای ایجاد راحت ترین تجربه کاربری برای هر انیماتور ایده آل است. همچنین دسترسی به Mograph وجود دارد که به طراحان اجازه می دهد تا دنباله های پیچیده تری را بدون عناصر گیج کننده نرم افزارهای سنتی ایجاد کنند.

اگر به دنبال چیزی برای یادگیری آسان هستید، اما هنوز به اندازه کافی مقیاس پذیر است که به شما در ایجاد انیمیشن های پیچیده تر کمک کند، این می تواند ابزاری برای شما باشد. ویژگی‌های جایزه شامل رتوپولوژی خودکار ZBrush برای ایجاد مش‌های بهینه و شبیه‌سازی پارچه پیشرفته است.

13. Clara.io

پلتفرم ها: مرورگرهای وب، مک، ویندوز و لینوکس

 

 

یک برنامه مبتنی بر وب برای متخصصان خلاق، Clara.io تضمین می کند که می توانید هنگام ایجاد، متحرک سازی و ارائه محتوای سه بعدی از مرورگر خود کار کنید. رابط کارآمد با طیف وسیعی از ابزارهای قدرتمند، از جمله ویرایش اشیاء فرعی، رندر ابری VRay و گردش‌های کاری پاسخگو همراه است.

همانطور که روی انیمیشن های خود با استفاده از رابط مدرن کار می کنید، می توانید سایر همکاران را نیز دعوت کنید تا با شما درگیر شوند. قابلیت های اشتراک گذاری و جاسازی آسان، همکاری را آسان می کند. کلارا همچنین به طور خودکار تمام کارها و پیشرفت های شما را در فضای ابری ذخیره می کند.

بیش از 30 فرمت فایل سه بعدی رایج برای واردات و صادرات پشتیبانی می شود. علاوه بر این، می‌توانید با افزونه‌ها و دسترسی REST API، عملکرد برنامه خود را سفارشی کرده و گسترش دهید.

اگر به کمک نیاز دارید تا بفهمید چه چیزی با Clara.io بسازید، یک کتابخانه مدل سه بعدی فوق العاده وجود دارد که می توانید برای الهام گرفتن از آن استفاده کنید.

راه موفقیت خود را متحرک کنید

در اینجا شما آن را دارید—لیستی از بهترین 13 نرم افزار انیمیشن رایگان برای مبتدیان و حرفه ای ها. ابزاری که انتخاب می کنید واقعاً به سطح مهارت، سخت افزار و انواع ویدیوهایی که می خواهید بسازید بستگی دارد. به طور خلاصه، در اینجا چیزی است که با نرم افزار برجسته شده در این مقاله دریافت می کنید:

  1. Animaker: نرم افزار انیمیشن ساده و مبتنی بر مرورگر برای مبتدیان، با ارتقاهای پولی موجود
  2. Blender: نرم افزار پیشرفته انیمیشن 3 بعدی منبع باز برای افرادی که تجربه ویدیویی دارند
  3. K-3D: نرم افزار انیمیشن سه بعدی با مدل سازی چند ضلعی
  4. OpenToonz: نرم افزار انیمیشن دوبعدی با لیستی طولانی از ویژگی ها برای افراد حرفه ای و حرفه ای ویدیو
  5. Pencil2D: فیلم‌های متحرک دوبعدی با دست طراحی شده با رابط کاربری ساده که برای مبتدیان مناسب است اما دارای ویژگی‌هایی است.
  6. کاغذ متحرک پلاستیکی: مفید برای ترکیب شخصیت های طراحی شده با دست در فیلم های متحرک دو بعدی
  7. Powtoon: برای ایجاد ویدیوهای ساده سه دقیقه‌ای توضیحی یا اینفوگرافیک در قالب سبک ارائه عالی است
  8. Stykz: نرم‌افزار انیمیشن دوبعدی مبتدی و مبتنی بر فیگور
  9. Synfig Studio: نرم افزار قوی برای ایجاد ویدئوهای متحرک مبتنی بر وکتور با کنترل کاراکتر پیشرفته
  10. Toontastic 3D: برای افرادی که در ساخت فیلم های متحرک بسیار جدید هستند. برای بچه ها طراحی شده است، اما می تواند ویدیوهای ساده، داستانی و مبتنی بر شخصیت را برای برندها نیز ایجاد کند
  11. TubiTube: برای علاقمندان، آماتورها و حتی کودکان، این نرم افزار یک انتخاب عالی برای شروع سفر انیمیشن شما است.
  12. Cinema 4D: به کاربران اجازه می دهد تا سکانس های پیچیده را بدون عناصر گیج کننده نرم افزار انیمیشن استاندارد ایجاد کنند.
  13. Clara.io : طیف وسیعی از ابزارهای قدرتمند را ارائه می دهد که انیمیشن محتوای ویدیوی شما را آسان می کند

 

ارسال دیدگاه