جستجوی گوگل ، همه ما دائماً کنجکاو هستیم. به همین دلیل است که موتورهای جستجو وجود دارند: برای آسان کردن زندگی ما، و رفع عطش بی پایان ما برای اطلاعات. 

به لطف موتورهای جستجو، ما حجم بی‌اندازه‌ای از اطلاعات را با لمس یک دکمه در اختیار داریم. تصور اینکه زندگی قبل از دسترسی آسان به اطلاعات چگونه بود دشوار است. به قدری که گوگل مترادف با اینترنت شده است. 

کاوش در این آمار جستجوی گوگل به شما کمک می کند تا رفتار کاربر و روند جستجوی اینترنتی را درک کنید، همچنین اینکه چگونه می توانید وب سایت خود را برای استفاده حداکثری از منابع خود بهینه کنید. یا اگر به دنبال حقایق سریع در مورد آمار جستجوی گوگل هستید، می توانند جالب باشند. 

پس بیایید با ده آمار برتر جستجوی گوگل که باید برای سال 2022 بدانید، شروع کنیم:

1. گوگل پربازدیدترین وب سایت است

جای تعجب نیست که گوگل پربازدیدترین وب سایت است. برای تعیین یک عدد، گوگل تنها در ماه گذشته 89.3 میلیارد بار بازدید شده است.(Similarweb، 2022).

هر روز میلیاردها کاربر برای انجام جستجوهای روزانه خود به گوگل متکی هستند. اما گوگل جدا از اینکه یک موتور جستجو است، خدمات دیگری نیز ارائه می دهد. این شامل جی‌میل، سرویس ایمیل محبوب آن‌ها، و همچنین اخبار گوگل، خرید از گوگل و خدمات به عنوان پلتفرم ویدیو و تصاویر نیز می‌شود.

یک واقعیت جالب دیگر این است که حدود 16.3 درصد از ترافیک ارگانیک گوگل در ایالات متحده از افرادی است که اصطلاح Google را در گوگل جستجو می کنند.

2. گوگل بر بازار موتورهای جستجو تسلط دارد

با توجه به اینکه گوگل پربازدیدترین وب سایت در جهان است، این آمار بعدی برای شما تعجب آور نخواهد بود. گوگل بر بازار موتورهای جستجو تسلط دارد. در واقع، از ژانویه 2022، گوگل 91.9 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.(GS Statcounter، 2022).

برای در نظر گرفتن این آمار، اجازه دهید سهم بازار موتور جستجوی گوگل را با سایر موتورهای جستجوی محبوب مقایسه کنیم. بینگ 2.88 درصد از سهم بازار یاهو را در اختیار دارد! 1.51 درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. پس از آنها YANDEX با 1.27 درصد و Baidu با 1.16 درصد قرار دارند.

از زمان معرفی جستجوی گوگل در سال 1997، تمام موتورهای جستجوی دیگر با زمان بسیار سختی در تلاش برای رسیدن به همان سطح گوگل روبرو بوده اند. در دهه گذشته، گوگل سهم بازار بالایی از بازار موتورهای جستجو را حفظ کرده است. و عمده درآمد خود را از طریق تبلیغات به دست می آورد.

اما در طول زمان، گوگل خدمات خود را به پست الکترونیکی، ابزارهای بهره وری، دستگاه های تلفن همراه و سایر سرمایه گذاری ها نیز گسترش داده است. این ترکیب همچنین منجر به کسب یکی از بالاترین درآمدهای شرکت فناوری گوگل در سال 2021 شده است.

3. چند جستجوی گوگل در روز انجام می شود؟

بنابراین، همه ما در مورد این آمار جستجو کنجکاو شده ایم. ما می دانیم که هر روز جستجوهای زیادی در گوگل انجام می شود. اما این دقیقا چند است؟

آخرین داده ها نشان می دهد که گوگل در هر ثانیه بیش از 99000 جستجو را پردازش می کند (آمار زنده اینترنتی، 2022). این باعث می شود روزانه بیش از 8.5 میلیارد جستجو انجام شود.

بیایید نگاهی هم به چگونگی پیشرفت جستجوهای گوگل در هر سال بیندازیم. در سال 1998، گوگل بیش از 10000 جستجو در روز را پردازش می کرد. در مقایسه، تا پایان سال 2006، همان مقدار جستجو توسط گوگل در یک ثانیه پردازش می‌شود. بنابراین، در کمتر از یک دهه، گوگل از به سختی شناخته شده به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره جستجوگران در سراسر جهان تبدیل شد.

به گفته کارشناسان ، موفقیت و محبوبیت گوگل به عنوان یک موتور جستجو را می توان مدیون توانایی آن در ارائه نتایج با کیفیت و مرتبط برای کاربران خود دانست. این کار با تجزیه و تحلیل و درک اهداف جستجوی کاربران و تطبیق آنها با وب سایت هایی با دقیق ترین پاسخ ها انجام می شود.

4. استفاده از لنز گوگل

گوگل به عنوان پادشاه موتورهای جستجو، انجام پرس و جو را برای کاربرانش بسیار آسان می کند.

جستجوهای گوگل نه تنها از طریق کانال های معمولی مانند مرورگرهای دسکتاپ و موبایل انجام می شود، بلکه کاربران گزینه های جدیدتری مانند لنز گوگل را نیز بررسی می کنند.

Google Lens که در سال 2017 راه اندازی شد، اپلیکیشنی است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پشتیبانی می کند. این به کاربران کمک می کند اشیاء را از طریق دوربین گوشی های هوشمند خود شناسایی کنند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که دوربین های خود را به سمت شیء هدایت کنند و از دستیار گوگل بپرسند که چیست.

ویژگی های آن نیز دائما در حال به روز شدن است. تنها کمی بیش از یک سال پس از راه اندازی، گوگل لنز توانست تا یک میلیارد آیتم مختلف را تشخیص دهد. با همه چیزهایی که ارائه می دهد، قطعا جذابیت خود را ثابت می کند. تا به امروز، بیش از یک میلیارد سوال از آن پرسیده شده است.

به علاوه، عملکرد جستجوی آن فقط به تصاویر محدود نمی شود. Google Lens همچنین به ترجمه متن کمک می کند. از بیش از 100 زبان پشتیبانی می کند و توانایی خواندن متن با صدای بلند را دارد که مورد دوم به ویژه برای کاربرانی که در خواندن متون کوچک مشکل دارند مفید است.

5. تعداد جستجوهای گوگل موبایل

با محبوبیت تلفن همراه تقریباً در همه جا، جستجوی Google نیز از این قاعده مستثنی نیست. موبایل حتی در گوگل هم اولین است. وقتی به تعداد جستجوهای گوگل بر اساس دستگاه نگاهی می اندازیم، 63 درصد از ترافیک جستجوی ارگانیک گوگل در ایالات متحده از دستگاه های تلفن همراه نشات می گیرد (Merkleinc، 2019).

جستجوی موبایلی به جستجوهای گوگل گفته می شود که با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه مانند تلفن هوشمند یا تبلت انجام می شود. از سه ماهه آخر سال 2013، جستجوهای تلفن همراه در گوگل در ایالات متحده افزایش یافته است. هنگام مقایسه انواع جستجوها در دستگاه‌های مختلف، کاربران در رایانه‌های لوحی یا تلفن‌های هوشمند به احتمال زیاد جستجوهای محلی را انجام می‌دهند و به دنبال پاسخ برای یک سؤال خاص هستند که احتمالاً مبتنی بر مکان است. جستجوهایی که با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شوند معمولاً با در نظر گرفتن نتایج کمتر پیچیده‌تر انجام می‌شوند، که می‌تواند شامل حقایق سریع به جای یادگیری موضوعات پیچیده باشد.

6. بیشترین جستجو در گوگل چیست؟

بنابراین، تا به حال می دانیم که مردم در گوگل زیاد جستجو می کنند، اما بیشترین جستجو در گوگل چیست؟ از اکتبر 2019، فیس بوک بیشترین جستجو را در گوگل داشت (Ahrefs، 2019).

جای تعجب نیست که لیست جستجوهای جستجو شده تحت سلطه جستجوهای مارک دار است. دومین عبارت پر جستجو یوتیوب و سومین عبارت آمازون است. سه پرس و جوی برتر جستجو شده در گوگل همگی دارای حجم جستجوی بالای 100 میلیون جستجو در یک ماه هستند. این حجم جستجو نشان می دهد که یک کلمه کلیدی در ماه چند بار در گوگل جستجو می شود. اما از آنجایی که تقاضای جستجو برای بسیاری از کلمات کلیدی از یک ماه به ماه دیگر در نوسان است، این عدد به عنوان میانگین سالانه محاسبه می شود.

حتی بدون نگاهی به این آمار، می دانیم که واقعاً به گوگل وابسته هستیم. چندین بار در روز، ما به Google مراجعه می کنیم تا سؤالات خود را برای ما حل کند. به طور دقیق، 84 درصد از پاسخ دهندگان بیش از 3 بار در روز یا بیشتر از Google استفاده می کنند (Moz, 2019).

جستجوی گوگل در چند سال گذشته تغییرات زیادی را به خود دیده است. گوگل همچنین بسیاری از مؤلفه‌های جدید را به نتایج جستجوی معمولی که حدود یک دهه پیش دریافت می‌کردیم، معرفی کرده است. با به‌روزرسانی‌ها، بسیاری از جستجوهای سریع به لطف قطعه‌های ویژه یا پانل‌های دانش سریع‌تر پاسخ داده می‌شوند. ما نتایج بهتری برای آنچه ممکن است از نظر ویدیوها یا تصاویر جستجو کنیم، می گیریم، جایی که ممکن است در وهله اول این انتخاب ترجیحی جستجوگران بوده باشد. گوگل با برداشتن یک قدم جلوتر، کادرهای «مردم نیز می‌پرسند» را معرفی کرد که به جستجوگران کمک می‌کند تا با نشان دادن سؤالات بیشتر مرتبط با سؤال اصلی خود، بیشتر به جستجوی اصلی خود بپردازند.

8. تقریبا نیمی از جستجوهای محصول در گوگل آغاز می شود

درست مانند بسیاری از جستجوهای دیگر، گوگل نیز نقطه شروع تقریباً نیمی از جستجوهای محصول است. 46 درصد از جستجوهای محصول در گوگل آغاز می شود (Jumpshot، 2018). با آخرین داده‌ها، آمازون در جستجوی محصولات از گوگل پیشی می‌گیرد و ۵۴ درصد از جستجوها از آمازون شروع می‌شوند. گزارش Jumpshot به ما نشان می دهد که آمازون و گوگل از سال 2015 به 2018 مکان خود را از نظر پلتفرم ترجیحی برای شروع جستجوی محصول توسط کاربران تغییر داده اند.

این همچنین می تواند برای بازاریاب هایی که سعی در درک سفر خریدار و اینکه چگونه می توانند زندگی مشتریان خود را آسان تر کنند، واقعا مفید باشد. دانستن اینکه جستجوی محصول از کجا شروع می شود می تواند به بازاریابان کمک کند تا تأثیر بالقوه آنها را در مراحل مختلف سفر خریدار مشتری بدانند. چه بازاریابان سعی در رتبه‌بندی ارگانیک یا اجرای تبلیغات مؤثر در گوگل دارند، این می‌تواند برای اطمینان از ارائه اطلاعات مناسب به جستجوگران برای کمک به تصمیم‌گیری صحیح برای خرید مفید باشد.

9. اهمیت صفحه اول

اگر به دنبال چیزی در گوگل هستید، به احتمال زیاد در صفحه اول خواهید ماند. در واقع، 90 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی گفتند که احتمالاً روی اولین مجموعه از نتایج کلیک می کنند (Searchengineland، 2018). به احتمال زیاد، اگر نتوانید نتایج مورد نظر خود را در صفحه اول پیدا کنید، به جای اینکه به صفحه دوم نگاه کنید، در نهایت درخواست خود را تغییر خواهید داد.

همین نظرسنجی همچنین نشان داد که 60 درصد از کاربران تلفن همراه «به احتمال زیاد» روی دو یا سه نتیجه جستجوی اولی که می‌بینند کلیک می‌کنند. این به طور فزاینده ای بر این واقعیت تأکید می کند که رتبه بندی های ارگانیک مهم است. مهم ترین دلیلی که می خواهید در رتبه بالاتری قرار بگیرید، افزایش دید خود برای کاربران است. با فراتر رفتن از صفحه یک گوگل، دید خود را به شدت کاهش می دهید.

10. نتایج جستجوهای ارگانیک 

جستجوی ارگانیک 23 درصد از کل بازدیدهای سایت را در سه ماهه دوم 2019 ایجاد کرد (Merkle، 2019). این گزارش به ما نشان می‌دهد که جستجوی ارگانیک در سه ماهه دوم 2019 نسبت به سال گذشته درصد کاهش داشته است. بازدیدهای جستجوی ارگانیک در همه دستگاه‌ها کاهش یافته است، اما این روند در تلفن‌های همراه بیشتر دیده می‌شود.

دلیل اصلی این کاهش در جستجوهای ارگانیک می تواند به دلیل رشد جستجوی پولی و بازدید مستقیم از سایت باشد. این بدان معنا نیست که نتایج جستجوی ارگانیک دیگر مهم نیستند، بلکه به این معناست که سایر منابع در حال دیده شدن هستند. دلیل اصلی اینکه چرا نتایج ارگانیک بهترین دوست شما باقی خواهند ماند این است که ترافیک ارگانیک هدفمند است. اگر نتایج خود را برای ارائه راه حلی برای یک درخواست کاربر خاص تهیه کنید، احتمال اینکه مشتری جدیدی به دست آورید بیشتر است.

نتیجه گیری: آمار جستجوی گوگل 

واضح است که گوگل همچنان بر بازار جستجو تسلط دارد. اما این بدان معنا نیست که موتورهای جستجوی دیگر باید نادیده گرفته شوند. موتورهای جستجو مانند بینگ، بایدو و دیگران همچنان اهمیت پیدا می کنند. به همین دلیل برای بازاریابان مهم است که موتورهای جستجوی دیگر را در نظر داشته باشند تا بتوانند مخاطبان خاص را هدف قرار دهند. نه تنها این، بلکه پلتفرم هایی مانند فیس بوک و آمازون نیز در طول سال ها رشد خود را حفظ کرده اند.

خلاصه: آمار جستجوی گوگل 2022

  • گوگل در ماه گذشته 89.3 میلیارد بار بازدید شده است.
  • گوگل تا ژانویه 2022 91.9 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. 
  • گوگل روزانه بیش از 8.5 میلیارد جستجو را پردازش می کند.
  • بیش از یک میلیارد سوال در گوگل لنز پرسیده شده است.
  • 63 درصد از ترافیک جستجوی ارگانیک گوگل در ایالات متحده از دستگاه های تلفن همراه نشات می گیرد.
  • فیسبوک بیشترین جستجو را در گوگل داشت. 
  • 84 درصد از پاسخ دهندگان بیش از 3 بار در روز یا بیشتر از Google استفاده می کنند.
  • 46 درصد از جستجوهای محصول در گوگل آغاز می شود.
  • 90 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی گفتند که احتمالاً روی اولین مجموعه از نتایج کلیک می کنند.
  • جستجوی ارگانیک 23 درصد از کل بازدیدهای سایت را ایجاد کرد.

ابری دی