چگونه می توان یک کسب و کار آنلاین جواهرات را در 10 مرحله راه اندازی کرد؟ آیا از خود پرسیده اید که چگونه یک کسب و کار آنلاین جواهرات راه اندازی کنید؟

شاید شما همیشه به چیزهای ظریف تر در زندگی توجه داشته اید. شاید شما چشم اندازی از مجموعه عالی در ذهن خود داشته باشید و مشتاق باشید که نشان خود را در صنعت بگذارید.

دلیل تمایل به ایجاد یک بوتیک جواهرات آنلاین هر چه باشد، اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع سفر است. در سرتاسر جهان، انتظار می‌رود ارزش بازار جهانی جواهرات از 230 میلیارد دلار (تا سال 2020) به حدود 292 میلیارد دلار تا سال 2025 افزایش یابد.البته، اگر می خواهید بخشی از آن بازار را به دست آورید، به یک برنامه نیاز دارید.

راه اندازی یک خط طلا و جواهر و راه اندازی فروشگاه آنلاین خود می تواند یک چالش دلهره آور باشد. خوشبختانه، ما ده گام برای کمک به شما برای شیرجه زدن در اینجا داریم.

1. یک فرصت بازار را شناسایی کنید

قبل از شروع هر کسب و کاری، مهم است که بدانید مشتریانی وجود دارند که مشتاق خرید از شما هستند. به همین دلیل است که قبل از ساخت و فروش جواهرات باید تحقیقات خود را انجام دهید.

آخرین چیزی که می خواهید این است که زمان و پول بی پایانی را صرف طراحی یک سری جواهرات DIY برای فروش کنید، فقط برای اینکه بفهمید هیچ کس آن را نمی خواهد. 

خوشبختانه راه های زیادی برای جمع آوری تحقیقات وجود دارد. منابع تحقیقات بازار ثانویه مانند  NPD ،  Nielsen،  و  MarketResearch.com  به شما کمک می‌کنند تا گزارش‌هایی را که قبلاً در صنعت خود انجام شده است، ردیابی کنید. هر چند خرید گزارش های تحقیقاتی می تواند کمی گران باشد.

به یاد داشته باشید، انواع مختلفی از شرکت های جواهرات وجود دارد که می توانید آنها را در نظر بگیرید.آیا علاقه مند به فروش جواهرات مرغوب هستید؟ اگر چنین است، بیشتر برای مواد اولیه خود هزینه خواهید کرد، اما همچنین می توانید با قیمت بالاتری بفروشید و هویت برند عالی را حفظ کنید. اگر جواهرات لباس را ترجیح می دهید، می توانید طرح هایی را با قیمت پایین تری تولید کنید، اما ممکن است نیاز به کسب بالاترین فروش داشته باشید. 

گاهی اوقات، انجام برخی از تحقیقات محصول خود نیز به شما کمک می کند . به عنوان مثال، شما می توانید:

  • تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید:  سایر رقبای آنلاین کسب و کار جواهرات را در وب بررسی کنید و متوجه شوید که آنها چه کاری را درست (و اشتباه) انجام می دهند. این به شما کمک می کند تا برند خود را متمایز کنید.
  • نظرسنجی‌ها را اجرا کنید: به انجمن‌ها و گروه‌های رسانه‌های اجتماعی بروید تا افرادی را پیدا کنید که علاقه‌مند به جواهرات هستند و ممکن است مایل به پاسخگویی به سؤالات درباره محصولات مورد علاقه خود باشند.
  • نشانک‌گذاری وبلاگ‌های جواهرات : تعداد زیادی وبلاگ‌نویس مد و جواهر وجود دارند که از آخرین مجموعه‌ها و خطوط به‌روز می‌مانند. بازدید از انتشارات آنها می تواند به شما در کشف فرصت های جدید و آینده در بازار کمک کند. در اینجا لیستی از سایت های جواهرات برای شروع شما وجود دارد.
  • به Google Trends نگاه کنید  : ابزارهایی مانند Google Trends به شما این امکان را می‌دهند که موضوعات پرطرفدار در یک صنعت را جستجو کنید، بنابراین می‌دانید که کدام موارد محبوب هستند. به عنوان مثال، اخیراً تقاضا برای دستبندهای جذاب، جواهرات سفالی و رزین افزایش یافته است.
  • به نوع جواهرات فروشی که شما نیز به آن علاقه دارید فکر کنید. این کمک می کند که فضایی را انتخاب کنید که در هنگام پیدا کردن جایگاه خود به آن علاقه دارید. این می تواند به معنای تمرکز بر روی چیزهایی مانند حلقه های عروسی و نامزدی یا حتی تلاش در گوشواره های استیشن باشد.

2. مخاطب هدف خود را تعریف کنید.

هن

گامی که یک فرصت بازار برای کسب و کار جواهرات خود را شناسایی کردید، زمان آن فرا رسیده است که مخاطبان خود را کمی بهتر بشناسید. شناسایی تقاضا در صنعت شما و یافتن مخاطبان دقیقی که باید به آنها رسیدگی کنید، دو فرآیندی هستند که دست به دست هم می دهند.

چه جواهراتی را از خانه بفروشید که خودتان ساخته اید یا با یک سازنده خاص کار می کنید، برای هر مشتری جذاب نخواهید بود.

به این فکر کنید که چه افرادی بیشتر به سمت قطعاتی که می فروشید جذب می شوند. به عنوان مثال، اگر حلقه های نامزدی الماس با کیفیت بالا می فروشید، به دنبال افرادی هستید که دارای سطح مشخصی از درآمد هستند. هرچه بیشتر در مورد مخاطبان خود بدانید، هدف قرار دادن آنها با تبلیغات و برندتان آسان تر است.

فکرکنید:

  • جمعیت شناسی:  این شامل جنسیت، سن، درآمد، موقعیت جغرافیایی، وضعیت تأهل و سایر ویژگی های تعیین کننده است.
  • روانشناسی:  رفتار مخاطبان هدف شما، شامل علایق، دوست نداشتن ها، سرگرمی ها، ویژگی های سبک زندگی، و ترجیحات خرید آنها.
  • نیازها و نکات دردناک:  چه نوع مسائلی را می خواهید برای مشتریان خود حل کنید؟ چرا آنها به شما مراجعه  میکنند؟

رقابت در بازار شلوغی مانند صنعت جواهرسازی اگر جایگاه خاصی داشته باشید، بسیار ساده تر است. به عنوان مثال، به جای هدف قرار دادن فقط افرادی که حلقه نامزدی می خواهند، در مورد افرادی که به حلقه های سفارشی و مقرون به صرفه نیاز دارند تمرکز کنیم. یا در مورد قرار دادن مخاطبان خود در گروه های خاص مانند دوستداران جواهرات قدیمی، خریداران مقتصد، هدیه دهندگان، خریداران ممتاز چطور؟

3. یک طرح کسب و کار تهیه کنید

هنگامی که در حال یادگیری نحوه راه اندازی یک کسب و کار آنلاین جواهرات هستید، به راحتی می توانید از مواردی مانند طرح های تجاری چشم پوشی کنید. همه ما می خواهیم مستقیماً وارد فروش شویم، اما  طرح کسب و کار شما برای نگه داشتن شما در مسیر درست بسیار مهم است. به آن به عنوان یک قطب نما فکر کنید تا شما را در مسیر رشد شرکت تان راهنمایی کند.

یک طرح کسب و کار خوب طراحی شده برای کسب و کار جواهرات شما، هدف شرکتتان را به شما یادآوری می کند و به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کجا بروید. سرمایه گذاران بالقوه و ارائه دهندگان وام نیز باید ببینند که شما یک طرح تجاری دارید. افرادی که در شرکت شما سرمایه گذاری می کنند باید اطمینان حاصل کنند که شما جواهرات را با موفقیت می سازید و می فروشید. 

می توانید برخی از الگوها برای  طرح های تجاری را به صورت آنلاین پیدا کنید.

 بیشتر باید شامل موارد زیر باشد:

  • خلاصه اجرایی: توضیح کسب و کار خود به روشی ساده
  • توضیحات شرکت: کاری که شما انجام می دهید.
  • تحقیقات بازار: شما در کجای صنعت خود قرار دارید؟
  • جزئیات محصول: نوع جواهراتی که می فروشید.
  • گزینه های تامین مالی
  • طرح های بازاریابی و فروش

4. جواهرات درست کنید.

در اینجا بخشی است که بیشتر کارآفرینان خلاق جواهرات دوست دارند.

هنگامی که برنامه ای داشتید، می توانید شروع به تصور خط تولید جواهرات خود کنید. با استفاده از تحقیقاتی که قبلاً در مورد بازار خود جمع آوری کرده اید، به این فکر کنید که چگونه می توانید از روندها استفاده کنید بدون اینکه جواهرات خود را مانند جواهرات دیگران کنید.

به جای ساختن یک تکه در یک زمان، مجموعه هایی از جواهرات را در نظر بگیرید. یک مجموعه می تواند با بیان یک داستان، رابطه عمیق تری با مشتری شما ایجاد کند. برای مثال،  بولگاری مجموعه‌ای فوق‌العاده دارد که از جواهرات گذشته الهام گرفته شده است، که کمک می‌کند تا برند را با تاریخ و میراث تعریف کنیم. هنگام ساخت جواهرات به یاد داشته باشید:

  • برای آموزش خود: قبل از ساخت جواهرات، کسب اطلاعات در مورد روش های تولید مفید است تا بتوانید مواد و تجهیزات مناسب برای کسب و کار خود را تهیه کنید. منابعی مانند آکادمی جواهرات و ساختن جواهرات رایگان دوره هایی را ارائه می دهند که می توانید برای ارتقای مهارت خود ثبت نام کنید.
  • ابزار مناسب داشته باشید:  برای ثبت ایده های بداهه همیشه یک مداد و صفحه طراحی روی خود داشته باشید. نرم افزاری برای طراحی جواهرات مانند Jewelry CAD Dream واقعا می تواند به زندگی شما کمک کند.
  • به مواد فکر کنید:  اگر می خواهید با فروش جواهراتی که خودتان ساخته اید از خانه درآمد کسب کنید، به مهره ها، سنگ های قیمتی، قلاب ها، فلزات گرانبها، سیم و زنجیر نیاز دارید. از طرف دیگر، به یک سازنده شخص ثالث نیاز دارید که بتواند از طرف شما با این مواد کار کند تا چشم انداز شما را ایجاد کند.
  • نمونه های خود را بسازید: چه با یک سازنده شخص ثالث کار می کنید یا خودتان محصولات خود را می سازید، به نمونه هایی نیاز دارید که بتوانید به مشتریان بالقوه نشان دهید. شما همچنین به این نمونه ها برای عکاسی محصول نیاز خواهید داشت . 

به یاد داشته باشید که عکس های زیبای زیادی از جواهرات خود برای وب سایت و صفحات محصول خود بگیرید. این فرصتی است برای نشان دادن آنچه که می توانید انجام دهید.

5. یک تولید کننده جواهرات پیدا کنید

وقتی به این فکر می کنید که چگونه وارد تجارت جواهرات شوید، مهم است که واقع بینانه فکر کنید. ممکن است بتوانید با ساختن محصولات به تنهایی و فروش آنلاین آنها مقداری پول نقد به دست آورید. با این حال، ساخت جواهرات خود زمان و تلاش زیادی می برد.

اگر می خواهید سریع راه اندازی و مقیاس بندی کنید، پیدا کردن سازنده مناسب کلیدی است. 

به این فکر کنید که چگونه می خواهید محصولات را تهیه کنید. می توانید با تولیدکنندگان کوچکتر کار کنید که جواهرات را بر اساس طرح های شما برای شما بسازند یا جواهرات عمده فروشی را از شرکت های بزرگتر خریداری کنید. 

در نظر گرفتن:

  • کیفیت جواهرات:  مطمئن شوید که می توانید به سازنده خود اعتماد کنید تا از موادی که درخواست می کنید، قطعات اصیل ایجاد کند. اگر به مشتریان قول نقره عیار را بدهید و آنها فلزی را رنگ آمیزی کنند، شرکت شما به سرعت از بین می رود. 
  • ابتدا نمونه بگیرید:  از سازندگان خود نمونه هایی از موادی که قرار است استفاده کنید بخواهید تا بتوانید کیفیت را بررسی کنید. وقتی متقاعد شدید که چیزی با ارزش دریافت می کنید، می توانید شروع به سفارش دادن به صورت عمده کنید. 
    • مکان:  زمانی که بخواهید سریع وارد عمل شوید، ممکن است یک تولیدکننده خارج از کشور ارزان‌تر باشد. با این حال، دریافت اقلام به مشتریان شما نیز ممکن است بیشتر طول بکشد. کار با یک فروشنده جواهرات محلی، مانند آنهایی که  اگر در ایالات متحده هستید، با آنها دست بدهید، می تواند به شهرت برند بهتری منجر شود.

گزینه دیگر استفاده از مدل کسب و کار dropshipping است . این زمانی است که یک جواهرفروشی راه اندازی می کنید و اقلامی را در وب سایت خود فهرست می کنید. وقتی مشتری قطعه ای را از فروشگاه شما خریداری می کند، یک تامین کننده شخص ثالث سفارش را از طرف شما انجام می دهد. شما هیچ موجودی نگهداری نمی کنید. این می تواند برای کارآفرینانی که می خواهند به جای نگرانی در مورد انجام سفارش، وقت خود را بر ترویج تجارت خود متمرکز کنند عالی باشد.

کارآفرینی، شلوغی جانبی، پروژه سالانه – هر دلیلی که برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین جواهرات دارید، دراپ شیپینگ می تواند فشار زیادی را از روی دوش شما بردارد.

6. نام تجاری خود را بسازید

مردم از شرکت هایی خرید می کنند که با آنها ارتباط عاطفی دارند.

یک برند به شما این امکان را می دهد که با مخاطبان هدف خود ارتباط نزدیکی ایجاد کنید تا آنها عاشق ماموریت، چشم انداز و محصولات شما شوند. یک برند خوب به یک  نام تجاری به یاد ماندنی ، یک لوگوی خیره کننده، یک وب سایت قدرتمند و یک پالت رنگی چشمگیر نیاز دارد.

خوشبختانه، برای ایجاد چیزی چشمگیر نیازی به متخصص برند ندارید. هزاران ابزار عالی آنلاین برای کمک به شما وجود دارد. به عنوان مثال، Shopify موارد خود را دارد:

استفاده از هر ابزار بسیار ساده است. به عنوان مثال، من فقط باید کلمه “جواهرات” را در سازنده شعار وارد می کردم و هزاران پیشنهاد جالب در 15 ثانیه ایجاد کرد. آنها را بررسی کنید.

اگر در تلاش برای ایجاد تمام دارایی های برندسازی مورد نیاز خود هستید، استعدادهای طراحی مستقل موجود در Upwork، Fiverr و DesignCrowd را نیز بررسی کنید.

چگونه می توان یک کسب و کار آنلاین جواهرات را در 10 مرحله راه اندازی کرد؟

7. یک امتیاز قیمت برای محصولات خود انتخاب کنید

انتخاب قیمت مناسب برای زیورآلات شما بسیار مهم است.

قیمت محصولاتتان خیلی بالاست و ممکن است مشتریان را در حال اجرا بفرستید. قیمتی را انتخاب کنید که خیلی پایین باشد و این خطر را دارید که خریداران را متقاعد کنید که محصولات با کیفیتی ارائه نمی کنید.

با فکر کردن در مورد هزینه ساخت اقلام شروع کنید. این “هزینه کالای فروخته شده” شامل مواردی مانند هزینه های نیروی کار، تولید و مواد است. همچنین باید به هزینه های سربار اداره فروشگاه خود فکر کنید. آیا قصد دارید یک مکان فیزیکی برای ذخیره اقلام مانند یک انبار داشته باشید؟ چقدر به کارمندان حقوق خواهید داد و هزینه حمل و نقل شما چقدر خواهد بود؟

این شما هستید که انتخاب می کنید چقدر هزینه کنید تا هزینه اقلام خود را جبران کنید و کمی سود کنید. به عنوان مثال، ممکن است از روش نشانه گذاری کیستون استفاده کنید، که در آن قیمتی که برای ساخت محصول هزینه می شود را دو برابر می کنید. 

در اینجا چند  گزینه استراتژی قیمت گذاری برای کمک به شما آورده شده است. 

8. بازاریابی را شروع کنید.

شما محصولات، قیمت‌هایتان را دارید و آماده شروع پول نقد هستید.

البته، ابتدا باید مردم را از محصولات خود آگاه کنید.

بازاریابی بخش مهمی از یادگیری نحوه راه اندازی یک کسب و کار آنلاین جواهرات است. خبر خوب این است که راه‌های زیادی برای نشان دادن نام شما وجود دارد.

اگر مخاطب دیجیتال گسترده ای را هدف قرار می دهید، ممکن است با اجرای تبلیغات فیس بوک شروع کنید. تبلیغات فیس بوک محبوب است زیرا می توانید با هدف گذاری خود واقعاً مشخص شوید. اگر حلقه‌های ازدواج می‌فروشید، حتی می‌توانید افرادی را که اخیراً وضعیت خود را به «نامزد» به‌روزرسانی کرده‌اند، هدف قرار دهید.

اگر می‌خواهید یک استراتژی بلندمدت برای ترافیک ایجاد کنید، می‌توانید سئوی تجارت الکترونیک را آزمایش کنید و مطمئن شوید که در منطقه محلی خود رتبه‌بندی می‌کنید. به عنوان مثال، ممکن است برای عباراتی مانند “حلقه های الماس در سوهو” مبارزه کنید.

بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ایجاد روابط طولانی‌مدت با مخاطبان است که زمانی که سعی می‌کنید چندین جواهرات را به مشتریان وفادار بفروشید بسیار عالی است. شما همچنین می توانید با اینفلوئنسر مارکتینگ آزمایش کنید. این پست الهام بخش از @carolinejsanchez را در اینستاگرام ببینید:

9. اهداف فروش و توزیع واقع بینانه را تعیین کنید.

به طور واقع بینانه انتظار دارید با جواهرفروشی خود چه کاری انجام دهید؟ زمانی که در حال یادگیری ساخت جواهرات برای فروش آنلاین هستید، باید اهدافی را در ذهن داشته باشید. اهداف فروش و توزیع به شما چیزی می‌دهد که بتوانید روی آن کار کنید، اما خیلی به خودتان فشار نیاورید.

چگونه می توان یک کسب و کار آنلاین جواهرات را در 10 مرحله راه اندازی کرد؟

شاید بتوانید با امید به افزایش درآمد خود تا حدود 25 درصد در هر سال که در تجارت هستید شروع کنید. یک هدف رشد محور پیگیری پیشرفت شما را آسان تر می کند زیرا می توانید از اعداد واقعی برای راهنمایی خود استفاده کنید. اگر در حال یادگیری نحوه فروش سایر اقلام جواهرات از تولید کنندگان به صورت آنلاین هستید، همین امر در مورد توزیع نیز صدق می کند.

10. با یک راه اندازی نرم شروع کنید، سپس به دنبال فرصت ها باشید.

در نهایت، هنگامی که یک حضور را تنظیم کردید و مجموعه جواهرات خود را آماده کردید، با یک راه اندازی نرم شروع کنید. این زمانی است که می توانید شروع به اجرای طرح برند خود و به نمایش گذاشتن استراتژی های بازاریابی خود در صنعت خود کنید. به یاد داشته باشید، آهسته شروع کنید، با یک راه اندازی نرم و به دنبال فرصت هایی برای یادگیری باشید.

هنگامی که متوجه شدید که شرکت شما در حال کسب درآمد است، می توانید با حمایت سایر شرکت ها به دنبال راه هایی برای رشد کسب و کار خود باشید. خرده فروشانی را پیدا کنید که محصولات جواهرات مشابه شما را می فروشند و ببینید که آیا می توانید شراکتی ایجاد کنید یا خیر.

اگر فکر می‌کنید که برای رشد به سرمایه اضافی نیاز دارید، به فرصت‌های سرمایه‌گذاری نگاه کنید و مطمئن شوید که طرح کسب‌وکار خود را برای تحت تأثیر قرار دادن آماده کرده‌اید. حتی می توانید چند نمونه رایگان به سرمایه گذاران احتمالی بدهید تا بتوانند کیفیت محصولات شما را ببینند.

نمونه های فروشگاه جواهرات

بیایید از چند فروشگاه بزرگ جواهرات Shopify برای الهام بخشیدن به تجارت شما دیدن کنیم.

Wolf Circus

Wolf Circus محصولات جواهرات خوب را به فروش می رساند که همه آنها در ونکوور، بریتیش کلمبیا، دست ساز هستند. فروشگاه آنلاین خود را به عنوان منبعی برای «تجمل دست یافتنی» تبلیغ می‌کند و هدف آن الهام بخشیدن به مردم برای پذیرش اعتماد به نفس در کارهای روزمره است.

Revival Jewelry

Revival Jewelry یک جواهر فروشی بی نظیر با فناوری در حال ثبت اختراع است که به مشتریان امکان می دهد عکس های شخصی سازی شده را در قطعات جواهرات ظریف ذخیره کنند. آنها می توانند با نگه داشتن جواهرات در فاصله یک اینچ از چشم خود، تصویر را مشاهده کنند تا از طریق جواهر نگاه کنند. این برند کار بسیار خوبی برای نمایش این موضوع در ویدیوی صفحه اصلی خود انجام می دهد و احساس هیجان انگیزی ایجاد می کند که بلافاصله خریداران هیجانی را جذب می کند.

چگونه می توان یک کسب و کار آنلاین جواهرات را در 10 مرحله راه اندازی کرد؟

Hoochie Mama

چه نام جالبی است، اما بیایید فعلاً روی تجارت تمرکز کنیم. Hoochie Mama یک جواهرفروشی مستقر در بریتانیا است که گردنبند، گوشواره، دستبند و غیره با برندهای مختلف می فروشد. چیزی که آن را متمایز می کند، عکاسی زیبا از محصولات آن است. شما می توانید عکس های با کیفیت بالا از محصولات آنها را در سراسر سایت خود مشاهده کنید. بعلاوه، فروشگاه با صفحات محصول خود تمام یادداشت‌های مناسب را به نمایش می‌گذارد، جایی که آنها توضیحات دقیق اقلام، تصاویر غنی و پیوندهایی به صفحات بازگشت و مراقبت از مشتری را نشان می‌دهند.

بیرون بروید و درخشید!

در این مرحله، باید بدانید که چگونه یک برند جواهرات را به صورت آنلاین راه اندازی کنید و شروع به کسب درآمد کنید. فقط به یاد داشته باشید که برای اطمینان از دستیابی به نتایج مناسب، زمان و تلاش لازم است. شما باید تحقیقات خود را انجام دهید، مشتریان خود را در نظر بگیرید و به تغییرات بازار با تکامل برند خود توجه زیادی داشته باشید.

چگونه می توان یک کسب و کار آنلاین جواهرات را در 10 مرحله راه اندازی کرد؟

ابری دی