هنر NFT چیست؟

NFT مخفف ‘non-fungible token’ است.

توکن غیر قابل تعویض (NFT) یک دارایی دیجیتالی است که در فناوری بلاک چین قابل تأیید است. دارایی ها شامل آثار هنری، موسیقی یا دارایی های درون بازی مانند آواتارهای منحصر به فرد است. از آنجایی که NFT ها منحصر به فرد هستند، به عنوان کلکسیونی مورد توجه قرار می گیرند.

هر NFT در طراحی خلاقانه‌اش منحصربه‌فرد است و نمی‌توان آن‌ها را کپی کرد، و همین ویژگی باعث محدود و نادر بودن آن‌ها می‌شود.

وقتی چیزی قابل تعویض است، مانند (یک اسکناس دلار، معادل هر اسکناس دلاری دیگری است ) بنابراین می توان آن ها را مبادله کرد. در مقابل، یک توکن غیر قابل تعویض یک دارایی منحصر به فرد به شکل دیجیتالی است که با هیچ NFT دیگری قابل مبادله نیست. این بدان معناست که هر NFT یک آیتم منحصر به فرد است. NFTها با استفاده از فناوری بلاک چین از یک مالک به مالک دیگر منتقل می شوند، که یک دنباله دیجیتال از فروشنده به خریدار ایجاد می کند که تراکنش را تأیید می کند. این حقوق مالکیت منحصر به فرد را برای خریدار (مالک جدید) رمزگذاری می کند.

.

NFT ها به طور گسترده ای محبوب شده و برخی از آنها حتی به قیمت های گزافی فروخته شده اند.

5000 NFT توسط هنرمندی به نام بیپل به قیمت 69 میلیون دلار در یک حراج مجازی در ماه مارس گذشته فروخته شد. این سومین قیمتی است که یک هنرمند زنده در حراج کریستیز، یک خانه حراج مشهور جهانی، به دست آورده است.

خریدار، ویگنش ساندارسن که با نام متاکوان نیز شناخته می‌شود، می‌گوید که حتی برای آن پول بیشتری می‌پرداخت.

اگرچه NFT ها از سال 2014 وجود داشته اند، اما در حال حاضر شهرت زیادی به دست آورده اند، زیرا در حال تبدیل شدن به یک روش محبوب برای خرید و فروش آثار هنری دیجیتال هستند. از نوامبر 2017 تاکنون 174 میلیون دلار برای NFT هزینه شده است.

چگونه می توانم NFT بخرم؟

بسیاری از NFT ها را فقط می توان با اتر خریداری کرد، بنابراین داشتن مقداری از این ارز دیجیتال – و ذخیره آن در یک کیف پول دیجیتال – معمولا اولین قدم است. سپس می توانید NFT ها را از طریق هر یک از بازارهای آنلاین NFT، از جمله OpenSea، Rarible، و SuperRare خریداری کنید.

هنر NFT چیست ؟!