چگونه یک بوتیک آنلاین را در 7 مرحله راه اندازی کنیم ?

آیا شما به سبک توجه دارید؟

سپس مطمئناً علاقه مند به یادگیری نحوه راه اندازی یک بوتیک آنلاین خواهید بود.

در دنیایی پر از شرکت های بزرگ، مشتریان همچنان به دنبال چیزی منحصر به فرد هستند. 

بوتیک نگاهی خاص به دنیای تجارت مدرن است که با محصولات شیک، خدمات شخصی و یک برند منحصر به فرد تعریف می شود. 

یک  فروشگاه کوچک که اغلب مسئول فروش محصولات بسیار تخصصی، مانند لباس های مد روز، لوازم جانبی، و دکوراسیون داخلی دست ساز است، بوتیک های آنلاین برای کارآفرینان مشتاقی که می خواهند یک گروه اختصاصی از مشتریان ایجاد کنند، ایده آل هستند.

سبک مناسب را برای ایجاد حس و حال با  مخاطبان هدف خود بیابید و می توانید در دراز مدت به یک برند تبدیل شوید.

قبل از عصر دیجیتال، بوتیک ها اغلب مشتریان را به صورت حضوری با فروشگاه های کوچک پر از جذابیت و  زیبایی جذب می کردند. در دنیای مجازی امروز، این شما هستید که باید آن تجربه منحصر به فرد را به صورت آنلاین بازسازی کنید.

این چک لیست به شما در انجام این کار کمک می کند.

چک لیست 7 مرحله ای برای راه اندازی یک بوتیک آنلاین

مرحله 1: در مورد جایگاه خود تصمیم بگیرید

یکی از مواردی که یک فروشگاه بوتیک را از سایر فروشگاه‌های آنلاین متمایز می‌کند، تمرکز منحصر به فرد آن بر یک بازار خاص است. به‌عنوان مثال، به‌جای تمرکز بر «مد»، بوتیک شما ممکن است در کفش‌های دست‌ساز که برای روز عروسی مشتری سفارشی شده‌اند، تخصص داشته باشد. به جای ارائه “جواهرات”، ممکن است دستبندهای خیره کننده ای را ایجاد کنید که در سنگ تولد هر مشتری ساخته شده است.

بهترین جایگاه برای شما جایی است که درک کنید و نسبت به آن علاقه داشته باشید. همیشه بهتر است در زمینه ای که دوست دارید وارد تجارت شوید. با این حال، همچنین ارزش دارد که در مورد نوع تقاضایی که هر بخش از بازار می بیند، تحقیق کنید.

می‌توانید از Google Trends استفاده کنید تا قبل از باز کردن یک بوتیک آنلاین، اطلاعاتی در مورد آنچه که در بین مردم طنین‌انداز می‌شود بررسی کنید. به عنوان مثال، این روزها جستجوها برای لباس های سایز بزرگ در حال افزایش است، بنابراین ممکن است بخواهید قبل از گسترش به سایر زمینه های مورد علاقه، در این زمینه شروع کنید.

برای کمک به جلسه طوفان فکری خود، در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • پوشاک:  لباس‌های قدیمی، لباس‌های دست‌ساز، لباس‌های سایز بزرگ، لباس‌های ورزشی، لباس‌های کودکانه، لباس‌های سفارشی، یا برندهای یک‌طرفه.
  • جواهرات:  گردنبند و دستبند دست ساز، زیورآلات زنجیره ای، سنگ های نیمه قیمتی، فلزکاری منحصر به فرد، گوشواره های ویترای. 
  • لوازم جانبی:  کیف و کیف دستی زنانه، عینک آفتابی سفارشی، کلاه عروسی، روسری منحصر به فرد و کفش بچه گانه
  • اقلام لوکس: محصولات مارک با کیفیت بالا، اقلام یکبار مصرف، غذاها و نوشیدنی های مجلل، وسایل دکور داخلی دست ساز.

همچنین می‌توانید از محیط پوشاک و لوازم جانبی خارج شوید و به بازارهای «لوکس» دیگر نگاه کنید.

مرحله 2: یک طرح تجاری بنویسید

تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی را در بوتیک خود می فروشید تنها بخش اولیه یادگیری نحوه راه اندازی یک بوتیک آنلاین است. 

هر چقدر هم که مشتاق هستید وارد فرآیند طراحی و ساخت شوید، از خودتان جلوتر نگیرید. ابتدا یک طرح تجاری بنویسید  تا مطمئن شوید که یک استراتژی برای رفتن از ایده به سود دارید.

مطمئناً، تهیه پیش نویس ممکن است سرگرم کننده ترین به نظر نرسد، اما بخش مهمی از آمادگی شما برای موفقیت است.

این بخش از شروع چک لیست بوتیک آنلاین خود را از دست ندهید. از طرح کسب و کار خود استفاده کنید تا از خود بپرسید:

  • کسب و کار من چه می کند؟ چه چیزی را می فروشید و چرا آن را می فروشید؟
  • ارزش های این شرکت چیست؟ به چه چیزی علاقه دارید؟
  • بازار هدف من کیست؟ به طور خاص با نام تجاری خود سعی می کنید به چه کسانی برسید؟
  • رقیب من کیست؟ آیا هیچ شرکتی مشابه شرکت شما وجود دارد؟
  • این تجارت چقدر می تواند درآمد داشته باشد؟ به ارزش بازار شرکت خود نگاه کنید.
  • نقاط قوت و ضعف کسب و کار چیست؟
  • اعضای تیم شما چه کسانی هستند؟ لیستی از افرادی که قرار است در این سرمایه گذاری شرکت کنند را فهرست کنید.

اگر با ساختار آن آشنایی دارید، می توانید یک طرح کسب و کار را به صورت دستی تهیه کنید یا از  الگوی طرح کسب و کار ما  برای ساده کردن کار استفاده کنید.

هزینه راه اندازی یک بوتیک آنلاین چقدر است؟

این سوال دیگری است که می توانید با طرح کسب و کار خود به آن پاسخ دهید. به نوع هزینه‌هایی که هنگام شروع ساختن کسب‌وکارتان نیاز دارید، توجه کنید.از آنجایی که بوتیک آنلاین شما یک عملیات تجارت الکترونیک خواهد بود شما باید تمام هزینه های اولیه راه اندازی، از جمله ثبت وب سایت و دامنه را در نظر بگیرید.

همچنین ارزش این را دارد که چقدر سرمایه مستمر را برای مواردی مانند موجودی و بازاریابی صرف کنید.

موجودی معمولاً بزرگ‌ترین هزینه فروشگاه‌های تجارت الکترونیک است. برای تبلیغ، می‌توانید از کانال‌های بازاریابی رایگان استفاده کنید تا حرف اولیه را به دست آورید، سپس به تبلیغات پولی توجه کنید تا بوتیک خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید.

داشتن یک ایده کلی از سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی بوتیک به شما کمک می کند تا تعیین کنید چقدر باید از بانک خارج کنید. 

مرحله 3: یک تولید کننده یا تامین کننده پیدا کنید

اکنون که برنامه کسب و کار خود را برای راهنمایی دارید، زمان آن رسیده است که فروشگاه خود را با محصولات شگفت انگیز تهیه کنید. حتی اگر در حال ساخت اقلام دست ساز هستید، اگر می خواهید مقیاس را افزایش دهید، باید از سایر تولیدکنندگان کمک بیشتری دریافت کنید.

پیدا کردن یک تولید کننده یا تامین کننده قابل اعتماد به شما کمک می کند تا  تعادل کار و زندگی بیشتری را  با فروشگاه خود به دست آورید. به علاوه، کمک بیشتر به معنای فرصت‌های بیشتری برای گسترش بوتیک آنلاین موفق شماست.

به دنبال تولید کننده یا تامین کننده ای باشید که می تواند مواد مورد نیاز برای ایجاد محصولات شما را در اختیار شما قرار دهد یا آن موارد را مستقیماً برای شما به مشتریان ارسال کند. باز کردن یک بوتیک آنلاین بسیار ساده تر است اگر مهمان دیگری داشته باشید که به شما کمک کند.

هنگام انتخاب تامین کننده:

  • همیشه نمونه بخواهید:  فروشگاه های بوتیک همه چیز در مورد کیفیت هستند. شما نمی توانید اطمینان حاصل کنید که محصولات با کیفیت را به مشتریان خود تحویل می دهید تا زمانی که خودتان بررسی نکنید که آنها چقدر خوب هستند. نمونه بخواهید تا بتوانید از آنچه می فروشید مطمئن شوید.
  • در مورد اینکه رابطه شما چگونه کار خواهد کرد بحث کنید:  آیا تامین کننده شما فقط مواد اولیه را برای شما ارسال می کند یا اقلام شما را سفارشی می کند و برای شما ایجاد می کند؟ چقدر سریع می توانید انتظار تحویل داشته باشید و چقدر روی مقدار سفارش خود کنترل دارید؟
  • موقعیت مکانی:  داشتن شخصی نزدیک به خانه به عنوان تامین کننده یا سازنده، برقراری ارتباط با نیازهای شما را آسان تر می کند. همچنین ممکن است متوجه شوید که کار با فروشندگان بوتیک محلی به شما کمک می کند تا لوازم خود را سریعتر دریافت کنید.با این حال، داشتن انباری از محصولات خود به این معنی است که باید آنها را در جایی ذخیره کنید. بعلاوه، شما باید در هنگام مدیریت سفارش، بسته بندی و تحویل، در بالاترین سطح موجودی باقی بمانید. شما نیازی به نگهداری موجودی ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بوتیک آنلاین راه اندازی کنید و محصولات را در وب سایت خود لیست کنید. سپس شما آن اقلام را تبلیغ می کنید و وقتی مشتری یکی را خریداری می کند، تامین کننده شما بقیه را مدیریت می کند. این یک راه عالی برای صرفه جویی در زمان است تا بتوانید روی مرحله مهم بعدی ما تمرکز بیشتری داشته باشید. 

4. نام تجاری خود را بسازید

یک برند همه چیز برای یک بوتیک است. 

در حالی که نام تجاری عالی به هر شرکتی کمک می کند تا پیشرفت کند، برند شما شانس موفقیت شما را به عنوان یک بوتیک ایجاد می کند یا از بین می برد. یک برند قوی به یک لوگوی خیره کننده ، یک نام به یاد ماندنی و یک پالت رنگی فریبنده نیاز دارد. خوشبختانه، شما می توانید این دارایی های نام تجاری را به تنهایی با کمک ابزارهای آنلاین ایجاد کنید.

هر ابزار نتایج قابل توجهی برای ارائه دارد. برای مثال، من فقط باید در شعارساز بنویسم «بوتیک»، و این ابزار صدها پیشنهاد جالب را به من نشان داد که می‌توانم برای برندسازی بوتیک از آنها استفاده کنم.

رسیدگی به الزامات قانونی و قوانین مربوط به کسب و کار شما کمی شبیه تهیه یک طرح تجاری است. همیشه هیجان انگیز نیست، اما اگر می خواهید از مشکلات بعدی جلوگیری کنید، باید بر این قسمت تسلط داشته باشید. هر شرکتی که راه اندازی می کنید باید به درستی با مقررات و قوانین مناسب در منطقه شما هماهنگ باشد. شما باید  کسب و کار خود را ثبت کنید  و به طور بالقوه برای علائم تجاری برای محافظت از نام و نشان خود درخواست دهید.

فقط برخی از الزامات قانونی که باید در مورد آنها فکر کنید عبارتند از:

  • مجوزهای تجاری، مجوزها و ثبت نام
  • هزینه حمل و نقل و جایی که می توانید حمل کنید
  • محدودیت های حمل و نقل برای اقلام شما
  • اظهارنامه مالیاتی فروش و تجارت
  • درخواست های حق چاپ، ثبت اختراع و علامت تجاری
  • مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های اضافی کسب و کار
  • انواع کسب و کار: با مسئولیت محدود، تاجر انحصاری و غیره.

همه الزامات قانونی برای یک کسب و کار جدید برای یک شرکت بوتیک اعمال نمی شود، بنابراین اگر مطمئن نیستید برای چه چیزی باید درخواست دهید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که با یک متخصص حقوقی یا مربی تجاری صحبت کنید. به یاد داشته باشید که مشاغل بوتیک باید در ارسال اقلام مارک از دیگر طراحان برجسته دقت ویژه ای داشته باشند، زیرا نمی خواهید در نهایت با موارد نقض حق چاپ مواجه شوید.

6. ویترین بوتیک آنلاین خود را ایجاد کنید

 

ارسال دیدگاه