ایردراپ چیست؟

ایردراپ چیست؟ در تجارت ارزهای دیجیتال، یک شیرین کاری بازاریابی است که شامل ارسال سکه یا توکن به آدرس های کیف پول به منظور ارتقاء آگاهی از یک ارز مجازی جدید است. مقادیر کمی از ارز مجازی جدید به صورت رایگان یا در ازای یک سرویس کوچک، مانند بازتوئیت پست ارسال شده توسط شرکت صادرکننده ارز، به کیف پول اعضای فعال جامعه بلاک چین ارسال می شود.

Airdrop یک فعالیت تبلیغاتی است که معمولاً توسط استارت‌آپ‌های مبتنی بر بلاک چین برای کمک به راه‌اندازی یک پروژه ارز مجازی انجام می‌شود. هدف آن گسترش آگاهی در مورد پروژه ارزهای دیجیتال و ترغیب افراد بیشتری به تجارت در آن هنگام ثبت نام در صرافی به عنوان عرضه اولیه سکه (ICO) است.

Airdrops عموماً در وب‌سایت شرکت و همچنین در انجمن‌های ارزهای دیجیتال تبلیغ می‌شود و سکه‌ها یا توکن‌ها فقط برای دارندگان فعلی کیف‌پول‌های رمزنگاری، معمولاً دارای بیت‌کوین یا اتریوم، ارسال می‌شوند.

 

برای واجد شرایط بودن برای هدیه رایگان، یک گیرنده ممکن است نیاز داشته باشد که حداقل مقدار سکه های رمزنگاری شده را در کیف پول خود نگه دارد. از طرف دیگر، آنها ممکن است نیاز به انجام یک کار خاص داشته باشند، مانند پست کردن در مورد ارز در یک انجمن رسانه های اجتماعی، ارتباط با یک عضو خاص از پروژه بلاک چین، یا نوشتن یک پست وبلاگ.

 

مزایا و معایب ایردراپ کریپتو

با توجه به رقابت شدید بین استارت‌آپ‌های ارزهای دیجیتال، ایردراپ تلاشی برای متمایز شدن از سایرین است. برخی از کسب‌وکارهای اختصاص داده شده به ایردراپ‌های کریپتو، هشدارهایی را به کاربران ارائه می‌کنند و خدماتی را برای استارت‌آپ‌ها فهرست می‌کنند، به علاوه طیف وسیعی از خدمات بازاریابی را برای تنظیم دقیق ایردراپ‌هایشان. مثل همیشه، کسب و کار خوب و بد در این فضا وجود دارد.

 

ایردراپ های کریپتو چگونه کار می کنند و آیا ایمن هستند؟

راه های مختلفی برای انجام ایردراپ کریپتو وجود دارد:

از کاربران بخواهید که یک یا چند وظیفه اجتماعی کوچک را انجام دهند تا در تاریخ بعدی واجد شرایط دریافت ایردراپ شوند.

به طور خودکار توکن ها را بین دارندگان دارایی یا موجودی خاص در زنجیره بلوکی که در آن ایردراپ رخ می دهد، توزیع کنید. (به عنوان مثال، هر آدرسی با تعادل اتر 0.01 یا بالاتر، airdrop را دریافت می کند.)

گرفتن یک عکس فوری از بلاک چین در تاریخ قبلی و اجازه دادن به کاربران برای درخواست توکن های airdrop خود از وب سایت پروژه از طریق یک قرارداد هوشمند.

با این حال، با وجود محبوبیت، ایردراپ های کریپتو همیشه آنقدر که به نظر می رسد بدون خطر نیستند.

از آنجا که گیرندگان “پول رایگان” را در کیف پول خود دریافت می کنند، ایردراپ هایی وجود خواهد داشت که چیزی جز طرح های پمپاژ و تخلیه نیست. به طور خاص، سازنده یک توکن صادر می‌کند و امیدوار است که تبلیغات کافی پیرامون آن وجود داشته باشد تا آن را در بورس فهرست کند. هنگامی که توکن ها شروع به معامله می کنند، سازنده بخش قابل توجهی از توکن ها را می فروشد و قیمت را پایین می آورد.

یکی دیگر از بردارهای حمله بالقوه، حمله به اصطلاح گرد و غبار است. یک کلاهبردار مقدار کمی ارز رمزنگاری شده را برای یک کاربر ناشناس ارسال می کند تا حریم خصوصی آنها را از بین ببرد. سپس، مهاجم فعالیت تراکنش‌های توکن‌های کیف پول توزیع شده را ردیابی می‌کند تا نام شخص یا شرکتی که کیف پول را اداره می‌کند از بین ببرد.

 

نمونه هایی از ایردراپ های کریپتو

صنعت کریپتوکارنسی اخیرا شاهد چند ایردراپ کریپتو بوده که کاربران را شگفت زده کرده است.

ایردراپ توکن های SOS توسط OpenDao به همه سازندگان، مجموعه ها و علاقه مندان به توکن های غیرقابل تعویض (NFT که قبلاً در بازار OpenSea NFT تراکنش انجام داده بودند، پاداش داد.) گیرندگان مجبور نبودند کار دیگری جز درخواست دستی توکن از وب سایت انجام دهند. ایردراپ به OpenDao کمک کرد تا تعداد فالوورهای توییتر خود را به بیش از 60000 افزایش دهد و بیش از 120000 آدرس ادعای توکن را داشتند.

 

ایردراپ چیست؟