دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اصول بازاریابی دیجیتال: 4 W و H

1. چرا می خواهید از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید؟

اولین قدم قبل از انجام کاری همیشه این است که بفهمید چرا آن کار را انجام می دهید. چشم انداز کلی شما برای کسب و کار چیست؟ اهدافت برای امسال چیه؟ اهداف خاص شما در مورد بازاریابی چیست و بازاریابی دیجیتال چه نقشی را ایفا خواهد کرد؟

 

 

بازاریابی دیجیتال می تواند به شما کمک کند مخاطبان بیشتری را به شرکت و پیام خود جذب کنید. با آن مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و روابط ایجاد کنید و آنها را به طرفداران برند خود تبدیل کنید. و در نهایت محصولات و خدمات خود را بیشتر بفروشید زیرا مردم را متقاعد می کنید که چقدر شگفت انگیز هستید. بنابراین تمرکز شما بر چه چیزی خواهد بود؟ (و نه، شما نمی توانید همه کارها را انجام دهید – حداقل یکباره!)

قبل از اینکه وارد فیس بوک یا اینستاگرام ، ویدیوها یا مقاله ها و این یا آن فرمت تبلیغاتی شوید، مشخص کنید که می خواهید از بازاریابی دیجیتال چه چیزی به دست آورید .

2. چه کسی را هدف قرار می دهید؟

 

برای دستیابی به مشتریان بالقوه خود، ابتدا باید بدانید که آن مشتریان چه کسانی هستند! از آنها چه می فهمی؟ آنها چه میخواهند؟ آنها با چه مشکلاتی روبرو هستند؟ آنها به چه چیزی نیاز دارند؟ به طور عملی تر: کجا می گذرند؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند محتوا ایجاد کنید و کانال هایی را انتخاب کنید که شما را در زمان مناسب و با پیامی مرتبط و معنادار در مقابل افراد مناسب قرار دهند.

3. چه محتوایی ایجاد خواهید کرد؟

بازاریابی دیجیتال در مورد کمپین های تبلیغاتی بزرگ نیست که به مردم بگویند محصول شما را بخرند.

در عوض، این در مورد محتوا است : ایجاد و به اشتراک گذاری محتوایی که مخاطبان را به سمت برند شما جذب کند، ارزش افزوده ایجاد کند و با مشتریان بالقوه شما اعتماد ایجاد کند و سپس آنها را متقاعد کند که محصولات و خدمات شما بهترین راه حل را برای مشکلات آنها ارائه می دهد.

محتوای شما باید در فضای جادویی قرار گیرد که در آن برند شما – و آنچه که نشان می دهد – با مشتریان شما و آنچه که آنها می خواهند بدانند همپوشانی دارد. این بدان معناست که شما پیام خود را منتقل خواهید کرد. و مشتری شما در واقع به آنچه شما برای گفتن دارید علاقه مند خواهد شد.

آخرین روند محتوای دیجیتال

  • تولید ویدیو : فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام… همه پلتفرم های بزرگ در حال پخش ویدیو هستند و این بدان معناست که ویدیوهای شما به طور خودکار توسط افراد بیشتری دیده می شود تا مقالات و تصاویر زیبا به تنهایی. ویدیو همچنین یک راه عالی برای تعامل و ارتباط عاطفی با مخاطبان است، بنابراین می توانید نگاهی به نحوه شروع ایجاد ویدیو برای رسانه های اجتماعی داشته باشید .
  • ویدیوی زنده : پخش زنده به سرعت در حال رشد است. این شکل از ویدیو توسط کانال های اصلی تحت فشار قرار می گیرد زیرا باعث می شود مردم نه تنها تماشا کنند بلکه نظر دهند و به اشتراک بگذارند. پخش زنده حس بی‌واسطگی (این در حال حاضر اتفاق می‌افتد!) و هیجان را به ارمغان می‌آورد و شکاف بین مخاطب و شرکت شما را کاهش می‌دهد.
  • «محتوای خرد» و داستان‌ها : در عصری که دامنه توجه کوتاه‌تر از همیشه است («سنجاب!»)، محتوای کوتاه واقعاً خوب عمل می‌کند. یک مثال خوب، ظهور “استوری” در فیس بوک و اینستاگرام است – و خبر خوب برای شما این است که پست های کوتاه مدت زمان کمتری می گیرد!
  • محتوای طولانی : صبر کنید، چه؟ بله، علاوه بر محتوای کوتاه‌تر، محتوای طولانی‌تری نیز مشاهده می‌کنیم. به پرخوری نتفلیکس، جلسات طولانی یوتیوب و پلتفرم جدید IGTV در اینستاگرام فکر کنید که در آن می‌توانید ویدیوهای طولانی‌تری را برای بیان داستان بیشتر آپلود کنید.
  • محتوای تعاملی : هدف شما این است که مخاطبان بسیار پریشان و منفعل را وادار کنید تا از پیمایش خودداری کنند و یک یا دو لحظه را با برند شما سپری کنند . استوری های اینستاگرام دوباره مثال خوبی هستند زیرا به شما امکان می دهند از انواع استیکرها، نظرسنجی ها و سوالات برای دریافت پاسخ استفاده کنید.

4. محتوای خود را در کجا به صورت آنلاین توزیع خواهید کرد؟

هنگامی که می دانید چه محتوایی را می خواهید ایجاد کنید، باید تصمیم بگیرید که در کجا آن را منتشر کنید. آپلود یک ویدیو یا پست وبلاگ در فیس بوک به این سادگی نیست. همچنین ارسال یک محتوای یکسان در هر کانال با همان قالب بسیار مؤثر نیست. شما باید کانال مناسبی را بر اساس هدف خود، نوع محتوایی که ایجاد کرده‌اید و جایی که مخاطبان هدف شما در آن حضور دارند، انتخاب کنید.

جدیدترین ترندهای کانال

  • گروه‌های فیس‌بوک : با تغییر الگوریتم به‌گونه‌ای که صفحات و پست‌های صفحه تأثیرگذاری کمتری دارند، فیس‌بوک بیشتر بر روی گروه‌ها تمرکز کرده است – و شما نیز باید همین کار را انجام دهید. گروه ها می توانند به شما کمک کنند تا جامعه ای متعهد از طرفداران واقعی برند خود بسازید.
  • اینفلوئنسر مارکتینگ : مشارکت با افرادی که به‌عنوان الگو یا متخصص برای مخاطبان هدف شما دیده می‌شوند، می‌تواند راهی عالی برای تحت تأثیر قرار دادن آن مخاطب برای در نظر گرفتن برند شما باشد. فقط باید مطمئن شوید که این کار را شفاف و معتبر انجام می دهید (شماره 5 زیر را ببینید!).
  • برنامه‌های پیام‌رسان اجتماعی : مشتریان شما زمان بیشتری را صرف برنامه‌هایی مانند WhatsApp و Messenger می‌کنند. اکثر برندها تاکنون بازاریابی را در آن کانال ها شروع نکرده اند، اما اگر می خواهید یک مبتکر باشید، پتانسیل زیادی برای ایجاد روابط مستقیم و معنادار با مخاطبان خود وجود دارد.
  • هوش مصنوعی (AI) : نه، ربات‌ها (هنوز) جهان را تسخیر نکرده‌اند، اما استفاده از ربات‌های چت برای پاسخ به پیام‌های مشتریان می‌تواند تیم شما را آزاد کند تا روی اولویت‌های بزرگ‌تر کار کنند. کسب‌وکارها همچنین شروع به بررسی این موضوع کرده‌اند که چگونه می‌توانند محتوای خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنند و «مهارت‌های» خاص برند را در دستیارهای مجازی مانند الکسا راه‌اندازی کنند.
  • Google برای کسب و کار من : همه می دانند که Google مهم است و توسعه جدیدتری که باید در نظر داشت ایجاد و بهینه سازی فهرست کسب و کار من در Google است. به اندازه هوش مصنوعی هیجان انگیز نیست، اما حضور جستجوی قوی تری به شما می دهد، به خصوص برای جستجوی محلی و نقشه ها.

5. چگونه به طور موثر محتوای خود را زنده خواهید کرد؟

وقتی کانالی جدید است، کسب‌وکارهایی که فوراً روی آن راه می‌افتند، با کمی تلاش به نتایج بزرگی می‌رسند. اکنون که بازاریابی دیجیتال کاملاً بالغ شده است و کسب‌وکارهای بیشتری از اهمیت محتوا آگاه شده‌اند، محتوای بسیار زیادی وجود دارد.

در فضایی درهم و برهم، جایی که همه هر روز با پیام‌های بازاریابی بمباران می‌شوند و مقررات سخت‌تر در مورد حفظ حریم خصوصی داده‌ها وجود دارد، نحوه اجرای استراتژی‌تان به اندازه خود استراتژی مهم است.

بهترین شیوه های فعلی

  • توزیع بیش از ایجاد : اکثر کسب و کارها اکنون مشغول تولید محتوا هستند و این بدان معناست که شما باید سخت‌تر تلاش کنید تا آن محتوا دیده شود. فقط یک بار پست نکنید و فکر نکنید که کافی است – باید در همه کانال های خود منتشر کنید، تبلیغ کنید و دوباره منتشر کنید.
  • تعامل بیش از حد : در روزهای اولیه، شما در مورد دریافت تعداد زیادی لایک در صفحه فیس بوک خود هیجان زده بودید. امروزه تعداد فالوورها کمتر از تعداد فالوورهای فعال واقعی است، افرادی که محتوای شما را می بینند، درگیر می شوند و به آن پاسخ می دهند. اینها معیارهایی هستند که باید به دنبال بهبود آنها باشید.
  • شخصی سازی: مردم از بازاریابی انبوه خسته شده اند و خواهان محتوا و پیام هایی هستند که مستقیماً با آنها صحبت کند. به این نگاه کنید که چگونه می توانید تماس شخصی را به همراه داشته باشید و به صورت یک به یک درگیر شوید. (حتی می توانید از چت بات ها برای کمک به مقیاس استفاده کنید .)
  • اصالت : مشتریان شما، به‌ویژه هزاره‌های معروف و نسل‌های پس از آن‌ها، نسبت به کسب‌وکارهایی که بیش از حد امیدوارکننده و کمتر ارائه می‌شوند بدبین هستند. آنها صداقت و “واقعی” بودن را به کمال و “جعلی” بودن ترجیح می دهند، پس سعی کنید در بازاریابی خود از آن استفاده کنید
  • شفافیت : با توجه به نگرانی همه در مورد هک و سوء استفاده از داده‌هایشان، مشتریان به طور فزاینده‌ای برای یک رویکرد صادقانه و باز ارزش قائل می‌شوند که در آن مشخص است یک کسب‌وکار دقیقاً با داده‌های خود چه خواهد کرد و چرا. مطمئن شوید که از همه مقررات  پیروی می کنید ، اما بیشتر از آن مطمئن شوید که منافع مشتری خود را در اولویت قرار می دهید.

ابری دی