برندسازی اینستاگرام: 11 نکته پیشرفته برای ساختن برند IG خود . از بسیاری جهات، اینستاگرام برای برندسازی ساخته شده است.

به جلوه‌های بصری سبکی پاداش می‌دهد، تعامل را تشویق می‌کند و با طیف گسترده‌ای از موقعیت‌ها مناسب است،

و تقریباً برای هر کسب‌وکاری قابل دسترسی است.

و مهمتر از همه، مردم عاشق استفاده از آن هستند،

با بیش از یک میلیارد کاربر منحصر به فرد ،

بنابراین کمپین های برندسازی اینستاگرام شما با مخاطبان شروع می شود.

اما چیزی که واقعا اینستاگرام را برای برندسازی متمایز می‌کند

این است که کاربران آن تا چه حد از کسب‌وکارها استقبال می‌کنند.

تا زمانی که محتوای شما کار کند،

کاربران اینستاگرام از دنبال کردن شما و حمایت از کسب و کار شما خوشحال خواهند شد.

فقط به این آمار داخلی اینستاگرام نگاه کنید :

  • 90 درصد از کاربران اینستاگرام یک حساب تجاری را دنبال می کنند
  • از هر 3 کاربر 2 نفر موافق هستند که اینستاگرام به آنها کمک می کند با برندها صحبت کنند
  • 50 درصد از کاربران اگر برندی را در تبلیغات اینستاگرام ببینند، بیشتر به آن علاقه مند می شوند

با این حال، اگر در برندسازی در اینستاگرام تازه کار هستید،

ممکن است در ابتدا همه چیز چندان هموار به نظر نرسد.

مقداری منحنی یادگیری وجود دارد و بهترین انتخاب ها همیشه واضح نیستند.

بنابراین برای اینکه به شما کمک کنیم تا نام خود را به خوبی معرفی کنید،

در اینجا راهنمای برندسازی اینستاگرام ما با 11 نکته پیشرفته در مورد نحوه استفاده از اینستاگرام برای برندسازی است.

اما اول از همه، اگر در مورد برندسازی اینستاگرام جدی هستید، باید یک حساب تجاری راه اندازی کنید…

چگونه یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام راه اندازی کنیم

یک حساب استاندارد برای استفاده شخصی مناسب است،

اما اگر از اینستاگرام به طور خاص برای برندسازی استفاده می کنید، تغییر به یک حساب تجاری توصیه می شود.

 

برای یک چیز، یک حساب تجاری خرید تبلیغات را بدون فیس بوک آسان می کند،

اما مزایای دیگری نیز دارد.

به طور خاص، یک حساب تجاری به کاربران امکان می دهد مستقیماً با یک دکمه تماس به شما پیام دهند.

اگر می خواهید کالاهای مارک دار بفروشید،

یک حساب تجاری به شما امکان می دهد اقلام را مستقیماً از پلتفرم با فروشگاه اینستاگرام بفروشید.

همچنین به Instagram Insights دسترسی خواهید داشت،

یک ابزار تجزیه و تحلیل داخلی مفید که نشان می‌دهد کدام یک از محتوای شما کار می‌کند و کدام نه.

البته امکان ساخت فروشگاه در اینستاگرام برای کشور ایران محدود شده است و نمی توان از آن استفاده کرد و برای فروش مستقیم به شما پیشنهاد می کنیم یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید یا فروش خود را از دایرکت انجام دهید.

خوشبختانه، راه اندازی یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام هم آسان و هم رایگان است.

اگر از قبل یک اکانت اینستاگرام شخصی دارید، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی نماد منو ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید .
  2. روی Account ضربه بزنید .
  3. روی Switch to Professional Account ضربه بزنید .
  4. هنگام تصمیم‌گیری بین سازنده یا کسب‌وکار، Business را انتخاب کنید . (اکانت های سازنده برای اینفلوئنسرهای حرفه ای هستند.)
  5. دسته بندی را انتخاب کنید که بهترین توصیف کننده برند شما باشد
  6. اطلاعات خود را مرور کنید و روی انجام شد ضربه بزنید .

۱۱ نکته پیشرفته برای برندسازی اینستاگرام

1. پروفایل خود را بهینه کنید

پروفایل شما پایگاه اصلی شما برای برندسازی اینستاگرام است و بیشتر افراد علاقه مند به برند شما از آن عبور خواهند کرد. بخش های اصلی نام کاربری، دسته، تصویر نمایه شما هستند، اما لینک، آدرس و بیوگرافی شما نیز بسیار مهم هستند.

هنگام انتخاب نام کاربری و تصاویر خود، همیشه روشن بودن را تا باهوش بودن ترجیح دهید. یک تصویر پیش‌فرض خوب، لوگوی شرکت شما است، اگرچه می‌توانید آن را با پس‌زمینه‌های خاص برای رویدادهایی مانند تعطیلات ی

ا ماه افتخار تغییر دهید.

استفاده از لوگوی خود به عنوان تصویر نمایه، ارتباط بین مشتریان و برند شما را تقویت می کند، بنابراین با یک لوگوی ماهرانه طراحی شده مؤثرتر است.

شما یک لینک خروجی در پروفایل اینستاگرام خود دریافت می کنید، بنابراین از آن عاقلانه استفاده کنید. شرح بیوگرافی شما برای معرفی خود عالی است، اما نقطه ضعف آن این است که فقط 150 کاراکتر دارد. قطعاً می خواهید هشتگ های اولیه و ثانویه خود را در بیو خود قرار دهید.

2. موضوعی را انتخاب کنید که مکمل اهداف برندسازی شما باشد

اینستاگرام یک پلت فرم گسترده است، بنابراین تلاش برای راضی نگه داشتن همه ایده خوبی نیست. در عوض، شما می خواهید مخاطبان خاص خود را پیدا کنید و محتوا را برای آنها و فقط آنها ارسال کنید.

این استراتژی وقتی بهترین کار را دارد که یک موضوع را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. برای مثال، اگر شما یک برند مد هستید، موضوع شما می‌تواند عکس‌های صادقانه از افرادی باشد که در محیط‌های روزمره لباس می‌پوشند، یا عکس‌های جذاب از لوازم جانبی. کاری که برندها نباید انجام دهند این است که مضامین را با هم ترکیب کنند، مانند یک برند مد که تصاویر لباس و ویدیوهای گربه را منتشر می کند. در خط خود بمانید!

تم ها برای سبک بصری شما نیز اعمال می شوند، از جمله فیلترها، طرح های رنگی و ترکیب بندی عکس. اگر مخاطبان شما عکس‌های سیاه و سفید را دوست دارند، عکس‌های سیاه و سفید زیادی به آن‌ها بدهید. می

توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا ببینید کدام تم ها و سبک ها بیشترین لایک ها و نظرات را دارند، سپس استراتژی خود را بر این اساس تغییر دهید.

فراموش نکنید که برند اینستاگرام خود را با برند خود در کانال های دیگر همخوانی داشته باشید. از طرح‌های رنگی و سبک‌های بصری یکسان در همه رسانه‌ها برای به حداکثر رساندن تداعی‌های مناسب و اجتناب از پیام‌های مختلط استفاده کنید. با توجه به این نکته، اینستاگرام را در تمام کمپین های بازاریابی دیگر خود، مانند تبلیغات ویدیویی یا مسابقات، بگنجانید.

 

3. KPIهای واقع بینانه را تنظیم کنید

اندازه‌گیری موفقیت در رسانه‌های اجتماعی دشوار است، اما استفاده از لایک‌ها و دنبال‌کردن‌ها به‌عنوان یک نوع «تابلو امتیاز» وسوسه‌انگیز است. مانند سایر راه‌های کسب‌وکار، بهتر است شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را برای اندازه‌گیری عملکرد خود تنظیم کنید و به بخش‌های مشکل‌دار توجه کنید.

برای برندسازی اینستاگرام، KPIها اغلب به سمت میزان لایک‌هایی که یک پست دریافت می‌کند، کامنت‌ها، فالوهای صفحه یا استفاده از یک هشتگ هدف قرار می‌گیرند – اما برای مؤثر بودن، باید واقع‌بینانه و قابل دستیابی باشند.

برندهایی را در اینستاگرام با میلیون‌ها فالوور خواهید دید، اما این بدان معنا نیست که داشتن هزار یا حتی صد فالوور هنوز یک داستان موفقیت آمیز نیست. عملکرد شما در اعداد به صنعت، شرکت و مخاطبان هدف شما بستگی دارد، بنابراین سعی کنید اهداف خود را بر اساس تعداد برندهای مشابه با شما بنا کنید.

برای این کار به برندهای اندازه خود، در صنعت خود با نوع مصرف کننده خود نگاه کنید، زیرا لزوماً نیازی نیست که رقبای شما باشند، به خصوص اگر بودجه بازاریابی بیشتری داشته باشند.

همچنین به نرخ رشد توجه زیادی داشته باشید. داشتن صد فالوور ممکن است موفقیت تلقی نشود، اما افزایش صد فالوور در روز ممکن است به این معنی باشد که یکی از پست ها یا کمپین های شما فوق العاده موفق بوده است.

4. از سبک های محبوب محتوا استفاده کنید

یکی از رایج ترین سوالات در مورد برندینگ و بازاریابی اینستاگرام این است که “چه پستی بگذارم؟” همانطور که در بالا ذکر شد، انواع مختلف برندها، بسته به سبک و اهداف منحصر به فرد خود، انواع مختلفی از محتوا را موفق خواهند یافت.

گفته می شود، ژانرهای رایجی از محتوا وجود دارد که به نظر می رسد عملکرد خوبی دارند، صرف نظر از اینکه برای چه سبک یا صنعتی استفاده می شود.

عکس های هنری

عکس‌هایی که از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر هستند دلیل ایجاد اینستاگرام هستند و هنوز هم لایک‌ها و تعامل‌های زیادی ایجاد می‌کنند. عکس‌های هنری یک تم مستقل نیستند، بلکه یک سبک بصری هستند که می‌توانند در هر صنعت یا استراتژی محتوایی اعمال شوند.

کمیک استریپ

کمیک‌هایی که هر موضوعی را که انتخاب کرده‌اید، به خنده می‌آورند، می‌تواند راهی عالی برای نشان دادن حس شوخ طبعی شما باشد و به خوبی پست‌های چند تصویری برای تعامل بیشتر کار کند.

 

حتی می توانید از کمیک های ساخته شده توسط فالوورهای خود برای ضربه زدن به دو پرنده با یک سنگ استفاده کنید.

نقل قول و متن

نقل قول های تک خطی، چه انگیزه ای و چه بدبینانه، وقتی مردم با این احساسات موافق باشند، خوب عمل می کنند.

فقط مطمئن شوید که آنها با تم کلی برندینگ اینستاگرام شما مطابقت دارند – اگر برند شما احساساتی یا ساخاری را هدف قرار دهد، تک لاین های خنده دار کار نمی کنند.

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

ارسال آثار فالوورهای خود (البته با اعتبار) برای ایجاد ارتباط با مخاطبان شما عالی است و فالوورهای شما را تشویق می کند تا اطلاعات بیشتری درباره برند شما ارسال کنند.

اگر در بیرون آوردن نام خود با مشکل مواجه هستید، می توانید مسابقه ای با جوایز برای افرادی که بهترین مطالب را در مورد شما ارسال می کنند برگزار کنید. اما استفاده از هشتگ ویژه مسابقه را فراموش نکنید.

 

فیلم ها

استوری‌ها و حلقه‌های اینستاگرام به محتوای ویدیویی روی پلتفرم اجازه می‌دهند، که می‌تواند درهای جدید زیادی را باز کند، که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. مهارت‌های فیلم‌برداری و ویرایش همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرند، اما به دلیل بی‌تجربه بودن خود را محدود نکنید—کاربران اینستاگرام انتظار شهروند کین را ندارند.

سعی کنید با تعدادی از آنها آزمایش کنید تا ببینید کدام یک با کاربران هدف شما طنین انداز می شوند. تجزیه و تحلیل Insights خود را به ویژه در تعیین برندگان و بازندگان خود مفید خواهید یافت.

 

5. به کپشن ها و هشتگ ها توجه کنید

زیرنویس ها برای افزودن زمینه به عکس های شما عالی هستند. اگرچه اینستاگرام به کپشن‌ها اجازه می‌دهد تا 2200 کاراکتر باشند، اما تنها دو خط اول بدون ضربه زدن روی « بیشتر » قابل مشاهده هستند . به همین دلیل است که بهتر است مهمترین کلمات را در یکی دو جمله بالا بیان کنید و بقیه فضا را برای جزئیات و هشتگ ها حفظ کنید.

انتخاب هشتگ مناسب یکی از مهمترین تصمیمات در برندسازی اینستاگرام است زیرا تعیین می کند چه کسی پست های شما را ببیند. مردم اغلب بر اساس هشتگ‌ها پیمایش می‌کنند، بنابراین استفاده از هشتگ‌های مناسب به این معنی است که پست‌های شما برای غریبه‌هایی که علایق شما را به اشتراک می‌گذارند نشان داده می‌شوند. آنها یک راه ایده آل برای جذب دنبال کنندگان جدید و همفکری هستند که ممکن است هرگز درباره برند شما نشنیده باشند.

چگونه می دانید کدام هشتگ برای شما مناسب است؟ چند جستجوی آزمون و خطا در اینستاگرام انجام دهید تا ببینید برای هر هشتگ چه چیزی ظاهر می شود. فقط به میزان محبوبیت هر هشتگ نگاه نکنید، بلکه ببینید مردم چقدر در آن پست می گذارند و چه نوع محتوایی با آن استفاده می شود.

6. ویدئوها را با Stories و Reels ادغام کنید

اگر مخاطبان هدف شما محتوای ویدیویی را دوست دارند، بهترین انتخاب شما در اینستاگرام Stories و Reels هستند. درست مانند سایر محتوای شما، بهتر است هر دو را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی جواب می دهد.

استوری‌های اینستاگرام مانند وبلاگ‌های ویدئویی هستند، جایی که کاربر معمولاً از خود در حال انجام کاری یا بحث در مورد چیزی برای مدت کوتاهی فیلم می‌گیرد. استوری های اینستاگرام پس از 24 ساعت ناپدید می شوند، بنابراین این یک تعهد دائمی است که کاربران هر روز به آن پایبند هستند.

از طرف دیگر، حلقه‌های اینستاگرام تولید بیشتری دارند: فیلتر، جلوه‌های صوتی، متن، استیکرها و گزینه‌های ویرایش. حلقه‌ها که به عنوان پاسخی به TikTok ایجاد شده‌اند، بیشتر شبیه به رشته‌ای از کلیپ‌های کوتاه هستند که به هم گره خورده‌اند.

برای هر دو، به یاد داشته باشید که با سایر برندهای خود، به ویژه لحن صدای خود سازگار باشید. استوری‌ها و حلقه‌های اینستاگرام فرصتی ایده‌آل برای نشان دادن چهره‌ای لایو اکشن به نام خود هستند، بنابراین مطمئن شوید که نشان‌دهنده درستی از برند شما است.

7. با طرفداران درگیر شوید

همه رسانه‌های اجتماعی یک خیابان دوطرفه هستند و به همین دلیل است که برای کسب‌وکارها مفید هستند. برندسازی اینستاگرام فقط این نیست که مردم محتوای شما را ببینند. این همچنین در مورد ملاقات با برند شما و گفتگو است.

مهمتر از همه، این به معنای پاسخ دادن به نظرات است. معمولاً مردم از شما تعریف می کنند یا ابراز علاقه می کنند. گاهی اوقات، آنها سؤالی در مورد کسب و کار شما می پرسند که به شما فرصت خوبی برای پاسخگویی عمومی می دهد.

برخورد با توهین و انتقاد نیز برای برندسازی اینستاگرام مهم است. حتی حامیان شما نیز به نحوه برخورد شما با ترول ها توجه زیادی می کنند، بنابراین مطمئن شوید که با آنها هوشمندانه و مطابق با هویت نام تجاری خود رفتار می کنید – مانند پاسخ مودبانه در مقابل پاسخ دادن با چیزی حتی توهین آمیزتر .

8. با اینفلوئنسرهای حوزه خود کار کنید

به خصوص زمانی که تازه شروع به کار کرده اید، می توانید تعداد زیادی دنبال کننده جدید با «پشتیبان گیری» در سایر حساب های موفق تر به دست آورید. اینفلوئنسر مارکتینگ نه تنها به هزاران کاربر جدید با علایق مشابه شما دسترسی پیدا می‌کند، بلکه از یک منبع قابل اعتماد نیز رای اعتماد می‌دهد. به هر حال، بخشی از دلیلی که مردم از اینفلوئنسرها پیروی می کنند، توصیه های تخصصی آنهاست.

هنگامی که یک شرکت ناشناخته هستید، تماس با اینفلوئنسرها می تواند ترسناک باشد، اما فقط به یاد داشته باشید که آنها نیز مانند شما افراد تجاری هستند . به طور معمول، شما یک محصول یا نمونه رایگان به آنها پیشنهاد می دهید و اگر آن را دوست داشتند، در فید خود در مورد آن صحبت می کردند. به یاد داشته باشید، اینفلوئنسرها دائماً به دنبال چیزهای جدید و کشف نشده برای پست کردن هستند، بنابراین شما می توانید به آنها کمک کنید.

اگر به دنبال اینفلوئنسرهای بزرگ نهنگ هستید، ممکن است آنها قیمت گذاری ثابتی برای ذکر و تبلیغات داشته باشند. اگر نمی‌خواهید روی اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایه‌گذاری کنید، سعی کنید به دنبال اینفلوئنسرهای کوچک‌تر و سطح متوسط ​​باشید. آنها قدردان نمونه های رایگان خواهند بود و شما همچنان به دنبال کنندگان جدید دسترسی خواهید داشت، حتی اگر در استخر کوچکتر باشند.

9. در زمان مناسب پست کنید

اینستاگرام مانند همه رسانه های اجتماعی ساعات اوج مصرف و زمان های خشک خود را دارد. با این حال، بهترین زمان‌ها برای ارسال پست همیشه یکسان نیستند – این بستگی به این دارد که نوع خاص کاربر شما چه زمانی ترجیح می‌دهد وارد سیستم شود، و به عوامل دیگری مانند مناطق زمانی و شروع و پایان شیفت‌های کاری اشاره نکنیم.

مثل همیشه، می‌توانید پست کردن را در زمان‌های مختلف آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر است، اما آزمایش هر ساعت از روز می‌تواند خسته‌کننده باشد. در عوض، می توانید از دستورالعمل های جهانی به عنوان نقطه شروع استفاده کنید و آزمایش های خود را از آنجا شروع کنید.

در حالی که Hootsuite بهترین زمان جهانی برای ارسال پست در اینستاگرام را ساعت 11 صبح روز چهارشنبه اعلام می کند، Hubspot تحقیقات کامل تری دارد که بر اساس صنعت تقسیم شده و با نقشه های حرارتی نشان داده شده است.

10. فروش کالا از طریق فروشگاه اینستاگرام

همه برندها چیزی برای فروش ندارند، اما اگر دارید، می توانید آن را مستقیماً در اینستاگرام از طریق فروشگاه اینستاگرام بفروشید. این به کاربران اجازه می دهد تا با ضربه زدن بر روی پست های شما خرید کنند و حتی می توانید برای تبلیغات ظریف تر، محصولات را در استوری های اینستاگرام خود تگ کنید.

فروشگاه اینستاگرام فروش کالاهای مارک دار را آسان می کند، حتی اگر برای یک لباس تجارت الکترونیک در مقیاس کامل مجهز نباشید. محصولات دارای برچسب سفید زیادی وجود دارد که می توانید آنها را با نام تجاری خود خریداری و مجدداً بفروشید، از مدل های معمولی مانند تی شرت و کلاه گرفته تا کالاهای متمرکزتر مانند حیوانات عروسکی یا سنجاق مینا.

مثل همیشه، کالایی را انتخاب کنید که به بهترین شکل نمایانگر هویت برند شما باشد – و چه نوع دنبال کنندگان شما دوست دارند بخرند.

11. تبلیغات اینستاگرام را در نظر بگیرید

اگر پول کافی برای صرفه جویی در بودجه بازاریابی خود دارید، تبلیغات اینستاگرام می تواند به طور موثر آگاهی برند شما را افزایش دهد و دنبال کنندگان بیشتری جذب کند.

می توانید تبلیغات اینستاگرام را به اشکال مختلف خریداری کنید: تبلیغات تصویری، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات چرخ و فلک، تبلیغات در استوری اینستاگرام و موارد دیگر. علاوه بر این، تبلیغات شما می‌تواند برای اهداف مختلفی مانند آگاهی عمومی از برند، تونل‌سازی ترافیک به یک صفحه خارجی، یا حتی نصب برنامه یا نرم‌افزار شما کار کند.

درست مانند تبلیغات فیس بوک، یکی از بهترین ویژگی های تبلیغات اینستاگرام این است که مخاطبان هدف خود را افزایش دهید. تبلیغات اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که افرادی که تبلیغات شما را می بینند بر اساس مکان، علایق، رفتارها و جمعیت عمومی آنها فیلتر کنید. وقتی همه این انتخاب‌های ظریف را کنار هم قرار می‌دهید، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی پیچیده و بسیار متمرکزی را تنظیم کنید که هر پنی از هزینه‌های تبلیغات شما را به حساب می‌آورد.

اینستاگرام همه چیز در مورد تصاویر بصری است

حتی اگر این راهنمای برندسازی اینستاگرام را به طور کامل دنبال کنید، هنوز یک بخش وجود دارد که ما نمی‌توانیم شما را برای آن آماده کنیم: چه چیزی یک بصری خوب را ایجاد می‌کند؟ موفقیت اینستاگرام به کیفیت محتوای شما بستگی دارد – در هر موضوع یا ژانری که استفاده می کنید. اولویت اصلی شما باید ایجاد یا یافتن پست هایی باشد که مردم در مورد آنها هیجان زده شوند، بنابراین چشمان خود را برای الهام گرفتن یا محتوایی که می توانید مجدداً ارسال کنید، حفظ کنید.