چجوری برای یک برند،بهترین پالت رنگ سازمانی درست کنیم؟

رنگ‌ها یکی از قابل توجه ‌ترین ابعاد بازاریابی است که در روند فروش کسب‌وکارها تأثیر گذار خواهند بود. همه ما برای برندمان هدف ها و ب چشم انداز هایی داریم.با انتخاب رنگ درست برند می توان گام بعدی برای انتخاب لگو و شروع به تهیه کارت ویزیت، سربرگ و…اقدام کرد .
باید همه این موارد زیر را برای رنگ سازمانی در نظر بگیریم:

پالت رنگ

رنگ قالب(رنگ اصلی)
رنگ مغلوب (مکمل)
رنگ پاساژ(رنگ خنثی)
رنگ تیره
رنگ روشن

1-رنگ غالب: ابتدا رنگی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با برند برقرار کند. این رنگ باید جذاب تر و دلپذیرتر باشد که به یاد بماند و بهترین انتخاب برای ماهیت برند باشد
2-رنگ مغلوب: قدم بعدی رنگ دوم برندتون رنگی را انتخاب کنید که بیشترین کنتراست را با رنگ غالب داشته باشد رنگ مکمل می تواند کمک بسزایی در ایجاد یک ترکیب بندی مناسب ایفا کند از چرخه رنگ کمک بگیرید

3-رنگ پاساژ(رنگ خنثی): حالا باید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ اصلی (غالب) و رنگ مکمل جور شود این رنگ ساختار پلکانی دارد

 

ابزار انتخاب رنگ Kuler شرکت ادوبی

یکی از قدیمی ترین و معروف ابزارهای انتخاب رنگ و ساخت پالت رنگ سازمانی مربوط به شرکت Adobe می باشد. ابزار KULER ادوبی از دیرباز یکی از بهترین راه ها برای آزمایش طرح های رنگی مختلف بوده است.

Analogous : رنگ های هم طیف یا مشابه را در اختیار ما قرار میدهد. اگر در دایره رنگ، رنگ های نزدیک به هم را انتخاب کنیم. این رنگ ها مشابه نامیده میشوند.

Monochromatic : رنگ اصلی را در نظر گرفته و دو طیف رنگ تیره تر و دو طیف رنگ روشنتر آن را در اختیار ما قرار میدهد.

Complementary: سه طیف رنگ مشابه و دو طیف رنگ مکمل (رنگهایی که در دایره رنگ روبروی هم قرار دارند) در اختیار ما میگذارد. این رنگ ها باهم تباین بالایی ایجاد می کنند. بعنوان مثال میتوان  یکی را بعنوان رنگ پس زمینه و دیگری را بعنوان رنگ فونت انتخاب کرد.

Compound: رنگ هایی که در این حالت در اختیار کاربر قرار میگیرند کاملا مکمل هم نسیتند. ولی تباین خوبی با هم دارند و استفاده آنها در کنار هم چشم نواز خواهد بود.

Shade: رنگ های تیره تر و روشنتر از رنگ انتخابی را در اختیار ما قرار میدهد. دامنه رنگ های Shade از دامنه رنگ های Monochromatic کمتر است و رنگ های Shade به هم نزدیکتر هستند.

در منوی بالا ابزار Adobe Color گزینه ای به نام Explore وجود دارد که تم هایی که کاربران در این سایت ذخیره کرده اند را در اختیار قرار میدهد.

 

وب سایت ۰to255 برای انتخاب رنگ در طیف های مختلف

وب سایت ۰to255 یک ابزار که برای انتخاب رنگ و مشاهده طیف های رنگ انتخاب شده است شما می توانید برای مشاهده عملکرد این ابزار کد رنگ مدنظرتان را وارد یا یک رنگ را به صورت تصادفی انتخاب کنید تا طیف کاملی از رنگ انتخاب شده با کنتراست و سایه های مختلف برای شما نمایش داده شود. برای کپی کردن کد رنگ مدنظرتان کافی است یکبار بر روی آن کلیک کنید. که بهترین تنالیته پالت رنگ سازمانی است.

4-رنگ تیره: نوبت انتخاب رنگ تیره پالت است.ممکن است برای شما که علاقه به رنگ های روشن دارید، این کار مشکل به نظر برسد اما باید بدانید که این رنگ پشت نوشته ها قرار می گیرد تا خوانایی بیشتری داشته باشند.

5 رنگ روشن: یک رنگ روشن انتخاب کنید.شاید هم دوتا.این رنگ اصلی پس زمینه ها و عناصرمکملی است که نمی خواهید آنقدر هم جلب توجه کنند.

برای مثال لوگو ابری دی رنگ اصلی سورمه ای رنگ مغلوب طلایی  و رنگ پاساژ آبی کم رنگ استفاده شده است که بر اساس  CMYKمشخص شده است.