روانشناسی رنگ در برندینگ (رنگ های فرعی و ترکیبی)

پیشتر در وبلاگ های من اهمیت رنگ ها و استفاده به جا از آنها را در کسب و کارتان را خوانده اید.
اگر هنوز قسمت اول این پست (روانشناسی رنگ های اصلی در برندینگ) را نخوانده اید روی این لینک کلیک کنید:

“سلام من صدف اخباری زاده هستم روانشناس کسب و کار”

در این پست میخواهم روانشناسی رنگ های فرعی و ترکیبی را برایتان بگویم.

بنفش:

نمادی از لوکس بودن ، ثروت و رمز و راز است. این رنگ همزمان هم گرم و هم سرد است. از رنگ بنفش برای محصولاتی چون شکلات ، کالاهای فانتزی و تحریک خانم‌های جوان و در موسسه برنامه ریزی مالی استفاده می‌شود. این رنگ به دلیل اینکه در کوتاه ترین طول موج قرار دارد آخرین رنگ قابل مشاهده است. بخاطر همین با فصا و کیهان در ارتباط است میتوان از آن در مسائل مربوط به معنویت ، خلاقیت و تخیل استفاده مناسب و کاربردی کرد.

صورتی:

نمادی از مهربانی ، دخترونگی ، ظرافت و سرگرمی است. این رنگ بیشتر به دختر ها تعلق دارد (ولی با توجه به حضور در قرن 21 ، از لحاظ روانشناسی ما دیگر تفاوت جنسیتی قائل نیستیم)

این رنگ به استقبال تحولات جدید و کنار گذاشتن سنت های قدیمی اشاره دارد. رنگ صورتی رنگ محبوبی برای شیرینی فروشی ها است یا برای کسب و کارهایی که سرکار بیشتری با دختران و خانم های جوان و دختر بچه ها ندارد انتخاب مناسی است.

نارنجی:

نمادی از شادی ، شور و شوق ، سرزندگی است. این رنگ صفات مشترک با رنگ قرمز دارد. نارنجی را میتوانید برای وسایل بازی کودکان به دلیل جلب توجه مناسب آن برای این قشر و برند لوازم آرایشی استفاده کنید. در لوگوی آمازون (amazon) این رنگ با هوشمندانگی و زیبایی خاصی استفاده شده است.

زرد:

نمادی از بازیگوشی ، خطر و انرژی است. این رنگ برای ایجاد حس اضطراب در مشتریان استفاده میشود. در به کارگیری آن باید بسیار دقت کرد زیرا ناشیانه استفاده کردن از این رنگ باعث آزاردهندگی و احساس خطر در بیننده میشود . استفاده بهینه آن در ماشین های تاکسی و تاکسیرانی ها است.

 

قهوه ای:

نمادی از مردانگی ، قدمت و خاکی بودن است. این رنگ به دلیل احساس چرک و کدر بودنی که به مخاطب میدهد انتخاب مناسبی برای هتل ها نیست اما نماد و رنگ بسیار مناسبی برای کافی شاپ ها ، برند های قهوه و شکلات (میتواند اشتها را برای این نوع خوراکی ها بالا ببرد) و برند های چرم است.

 

سیاه سفید:

رنگی ترکیبی، که میتواند برای کسب و کارهای لوکس ، مشاور املاکی ها بسیار مناسب باشد. استفاده کردن از آن در لوگو نیز نشان قدرت ، شکوه و رضایت است.

 

حال با توجه به نماد رنگ ها و ویژگی هایی که از آنها  خواندید انتخاب شما برای رنگ کسب و کارتان چیست؟
امیدوارم این مطالب برایتان مفید واقع شود.
در صورت نیاز به مشاوره و پرسیدن سوالات خود میتوانید در قسمت نظر ها با من در ارتباط باشید.

 

روانشناسی رنگ در برندینگ (رنگ های فرعی و ترکیبی)