روانشناسی رنگ در برندینگ (و کمک کردن اون در کسب وکارتون)

اینکه چقدر درست انتخاب کردن رنگ برای کسب و کارتون میتونه روی جذب مشتری به شما کمک کنه موضوع خیلی مهمی هست و ممکنه هنوز خیلیا ازش  بی خبر باشن , ابری دی تو این مطلب میخواد یه سری نکات راجب به رنگ ها ، تاثیرات و معانیشون توی دنیای کسب و کار بهتون بگم.

“سلام من صدف اخباری زاده هستم روانشناس کسب وکار “

اول از همه باید دقت داشته باشید که انسان یک موجود بصری هست و وقتی که از نظر ظاهری توانست  با محصولات یا ظاهر برند شما ارتباط برقرار کنه تبدیل به خریدار ومشتری شما میشه.

من بهتون میگم که رنگ های اصلی در کسب و کار چه معنی میده و چه تاثیری روی برندسازی داره.

سفید:

نمادی از سادگی و امنیت است. حس پاکی ، اعتماد ، راستگویی و حسن نیت میده . رنگ مدرنی که به سادگی حس صلح ، جوانی و افتخار به همراه داره. برند اپل از این رنگ به خوبی استفاده کرده.

 

سیاه (مشکی):

نمادی از قدرت  و ثبات است. این رنگ پیچیدگی ، رمز و راز ، تاریکی ، اسرار آمیزبودن و تشریفات را به دنبال دارد . این رنگ سرد و مدرن است ولی اگر به تنهایی از ان استفاده شود ظاهر زشتی خواهد داشت.

مشکی نقطه مقابل رنگ سفید است و اغلب به عنوان بدی و تاریکی از آن یاد میشود با این حساب در بسیاری از سایت ها برای نمایش کالاهای لوکس از آن استفاده میشود.

 

خاکستری (طوسی):

نمادی از خنثی بودن و کارآمد بودن است. این رنگ به دلیل خنثی بودن و سادگیش میتواند پس زمینه مناسبی باشد. اگر از استراتژی مناسب برای به کار گیری این رنگ استفاده شود حرفه ای بودن و رسمی بودن را به همراه خواهد داشت. این رنگ معانی منفی نیز دارد افسردگی ، بی حسی ، عدم اعتماد به نفس.

باید در استفاده کردن از این رنگ بسیار محتاط بود. این رنگ اغلب برای حوزه فن آوری و شرکت های حقوقی مورد استفاده قرار میگیرد.

 

آبی:

این رنگ به رنگ اعتماد معروف است. نشان دهنده ی صداقت ، اطمینان  ، وفاداری  ، آرامش و امنیت است.

با توجه به مطالعات روانشناسی ، رنگ آبی رایج ترین رنگ در میان مردم همچنین مردان است. این رنگ در برندسازی هرگز برند را در معرض خطر قرار نمیدهد.

آبی بیشتر در برندهای محافظه‌کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنگ محبوبی برای بانک­‌ها نیزهست در کلاس های یوگا نیز مورد استفاده قرار می­گیرد تا حس آرامش را به بازدیدکنندگان بدهند.

 

سبز:

نمادی از شفا ، سلامتی و طبیعت است. در کسب وکار نشان دهنده ی مردم داری است. این رنگ معروف به کاهش دهنده فشار خون و ظربان قلب است.

رنگ سبز بهترین انتخاب برای برندهایی است که در حوزه دوستدار محیط زیست یا ارگانیک فعالیت میکنند. این رنگ انتخاب مرکزهای درمانی نیز است زیرا بر تسکین و تجدید روحیه تاکید دارد.

اگر در حال تهیه و تدارک دوره کسب و کار اینترنتی هستید، استفاده از رنگ سبز در طراحی وبسایت و لوگو گزینه بسیار مناسبی است.

 

قرمز:

نمادی از انرژی ، تحرک ، شور و اشتیاق ، خشم و خطر است. این رنگ هیجان و فشار خون بیننده را بالا میبرد. انتخاب بسیار مناسبی برای رستوران هاست زیرا اشتها را زیاد میکند ومشتریان را به هیجان می آورد.

 

و در اخر

رنگ ها عضو جدا نشدنی از ارتباط بصری ما هستند. انتخاب رنگ مناسب برای کسب وکار شما میتواند به شما در رشد ، دیده شدن ، شخصیت سازی و خاص شدن کمک کند. این تصمیم را بر اساس علایق شخصی نگیرید و آن را به دست متخصص اینکار بسپارید. ما در پست های بعدی به انتخاب این رنگها بیشتر به شما کمک خواهیم کرد.

 

روانشناسی رنگ در برندینگ